Son Gokū: Xeno (そん悟空ごくう :ゼノKan, Son gokū: zenoHep Jap) – Saiyanin, inne wcielenie Gokū z teraźniejszości, członek Patrolu Czasu; wojownik pochodzący z alternatywnej w stosunku do teraźniejszości linii czasowej.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Son Goku; Xeno (1) (SDBH, odc. 001).jpg

Son Gokū: Xeno to wysoki i umięśniony mężczyzna, ciałem nie różni się od Son Gokū z teraźniejszości. Nosi czarne dōgi: koszulę z krótkim rękawem i długie spodnie, tradycyjne obuwie do kung-fu, kostki usztywnia bandażami przypominającymi ściągacze-stabilizatory stosowane w muay thai czy taekwondo, podobne do tych używanych przez Pamputa. Ma na sobie również jasnoczerwony bezrękawnik w typie haori przewiązany w talii jasnoniebieskim obi, na nadgarstkach frotki tego samego koloru. U pasa nosi mieszek z senzu, na plecach ma umocowaną na jutowej linie pochwę z Nyoi-bō.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Osobowość Son Gokū: Xeno jest identyczna z jego głównym odpowiednikiem. Jednak wydarzenia z Sagi Więziennej planety sprawiły, że jako funkcjonariusz Patrolu Czasu znacznie dojrzał, okazując się o wiele bardziej odpowiedzialnym do wykonywanych zadań. Ten rozwój postaci sprawia, że Son Gokū: Xeno traktuje swoje misje bardziej poważnie i decyduje się zakończyć walkę tak szybko, jak to możliwe, zamiast wyciągać ją dla zabawy. Poza misjami zachowuje jednak swoją normalną wesołą i przyjazną postawę.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Historia Son Gokū: Xeno jest bardzo podobna do historii Son Gokū, ponieważ wiadomo, że doświadczył wydarzenia z sag Freezy, Cella i oraz filmy Super Saiyanin Son Gokū, Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta i Atak Smoka i wydarzenia Dragon Ball GT. Dodatkowo, w przeciwieństwie do jego głównego odpowiednika, Gokū: Xeno nie doświadczył wydarzeń z serii Dragon Ball Super.

Super Dragon Ball Heroes[edytuj | edytuj kod]

Saga Mrocznego Królestwa Demonów[edytuj | edytuj kod]

W mandze, po tym jak Demigra ujawnił się z Gniazda Czasu, Chronoa przywołuje najsilniejszego wojownika ze wspomnień Trunksa: Xeno, a jest nim Son Gokū: Xeno. Gokū: Xeno i Trunks: Xeno spędzają następnie kolejne sześć miesięcy na treningu i wzmacnianiu się, choć w rzeczywistości było to tylko trzy dni, ponieważ Chronoa zmieniła bieg czasu w pomieszczeniu, w którym trenowali.

Saga Mrocznego Imperium[edytuj | edytuj kod]

Pierwszą misją Son Gokū: Xeno było skorygowanie przemiany w historii polegającej na pierwszej walce z Frizerem na planecie Namek. W tej zmienionej historii Frizer: Xeno miał w sobie jedno gwiezdną mroczną smoczą kule. Przytłaczał Gokū nawet jako Super Saiyanina. Jednak Son Gokū: Xeno wraz z Trunksem: Xeno przybyli w samą porę, aby uratować Gokū przed śmiercią. Obojga Gokū rzucają na Frizera: Xeno Kamehamehe a Trunks: Xeno przecina go mieczem co pozwoliło zkorygować historię.

Kolejna misja Son Gokū: Xeno polegała na skorygowaniu historii Miajina Buu: Xeno, który połączył się z inną Mroczną Smoczą Kulą (trzy gwiezdną). Jednakże, armia Mrocznego Imperium przybywa wraz ze swoim dowódcą czyli Bogiem Demonów Kadabrą, który interweniuje w walce Gokū i Buu. Kiedy Kadabra przecina Buu na pół, zwraca uwagę na Gokū, ale opuszczając swoją wartę konflikt zaczyna się nasilać, gdy Buu wchłania Kadabrę. Wkrótce pojawia się Chronoa, która sprowadza Trunksa: Xeno i Vegetę: Xeno jako wsparcie. Nie mając innego wyboru, Son Gokū: Xeno ponownie łączy się z Vegetą: Xeno tworząc Vegetto: Xeno. Podczas gdy udało im się utrzymać przewagę nad przeciwnikiem, zostali zatrzymani przez nagłe pojawienie się tajemniczego Chamela i w rezultacie Buu ucieka. Po powrocie z misji wkrótce zbliżył się do nich Chamel, który pochwalił ich użyteczność, zanim powiedział, że piekło staje się coraz bardziej wzburzone.

Saga Więziennej Planety[edytuj | edytuj kod]

Son Gokū zostaje przeniesiony na Więzienną Planetę przez Fu, gdzie ma walczyć z innymi wojownikami. Jego pierwszym wojownikiem jest Son Gokū z linii czasowej Beerusa. Obaj walczą, dopóki Gokū nie trafia w barierę otaczającą świat. Wtedy Fu mówi im o swoim planie. Gokū wykorzystuje nieobecność Fu i demoluje mu laboratorium. Wraca wraz z Vegetą: Xeno na Więzienną Planetę i ratują Gokū przed atakami Cumbera. Scalają się w Vegetto: Xeno i pokonują wroga. Fuzja się rozpada, atakuje ich Fu, ale odpierają jego atak. Duet walczy z demonem. Potem wkracza Cumber i pokonuje Saiyan. Wojownicy oglądają pojedynek Gokū ze złym Saiyaninem.

Techniki[edytuj | edytuj kod]

  • Technika latania - umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki.
  • Kamehame-Ha - Potężny strzelał ki z dwóch rąk po skoncentrowaniu dużej ilości ki.
  • Fuzja - technika umożliwiająca połączenie się dwóch wojowników w jedną postać poprzez wykonanie specjalnego tańca.

Formy i transformacje[edytuj | edytuj kod]

  • Super Saiyanin - na Namek podczas bitwy z Freezerem Gokū: Xeno osiąga tą formę.
  • Super Saiyanin 3 – Gokū: Xeno jest w stanie przekształcić się w Super Saiyanina 3.
  • Super Saiyanin God - w mandze DBH, Gokū: Xeno udaje się przekształcić się w SSJG, czyniąc to poprzez pożyczanie mocy od swoich sojuszników. Nigdy w pełni nie opanował tej postaci.Szablon:Źródło
  • Super Saiyanin 4 – potrafi przemienić się w SSJ4 w dowolnej chwili. Używa postaci tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne, ponieważ Chronoa zabroniła się weń przeistaczać.

Pojedynki[edytuj | edytuj kod]

Super Dragon Ball Heroes

  • Son Gokū kontra Son Gokū: Xeno,
  • Son Gokū: Xeno kontra Fu.
  • Son Gokū: Xeno (Super Saiyanin 4) i Vegeta: Xeno (Super Saiyanin 4) kontra Cumber (Bazowa forma/Super Saiyanin 3),
  • Son Gokū: Xeno (Super Saiyanin 4) i Vegeta: Xeno (Super Saiyanin 4) kontra Fu (Super Fu),
  • Son Gokū: Xeno (Super Saiyanin 4) i Vegeta: Xeno (Super Saiyanin 4) kontra Cumber.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Dragon Ball: Super Exciting Guide, 2009
  2. Dragon Ball: Super Exciting Guide, 2009