FANDOM

Son Gokū (そんくうKan, Son GokūHep Jap jest głównym bohaterem mangi i anime Dragon Ball i stworzonego przez Akirę Toriyamę. Także jest jednym z niewielu Saiyan, którym udało się przetrwać całkowite zniszczenie planety Vegeta w 7 Wszechświecie. Jest drugim synem Bardocka i Gine, młodszym bratem Raditza, adoptowanym wnuk Son Gohana, mężem Chichi, ojciecem Son Gohana i Son Gotena, ja także dziadkiem Pan i przodkiem Son Gokū Juniora.

Informacje Edytuj

Koncept Edytuj

Stworzony przez Akirę Toriyamę, oparty jest na jednej z poprzednich postaci, Tanto, bohaterze Dragon Boy. Aby uczynić bohatera bardziej rozpoznawalnym dla czytelników, Toriyama zmienił wygląd postaci z małpy na człowieka z małpim ogonem.

Chociaż Gokū jest obcej rasy, pierwotnie planowano aby był człowiekiem, ale kiedy pojawili się wojownicy z innych planet, przedstawiono go jako Saiyanina. Aby historia toczyła się szybciej szybciej, Gokū zdobył zdolność do teleportacji, więc akcja mogła toczyć się gdzie indziej. Akira Toriyama wyjaśnia, że ubrania Gokū zostały stworzony w oparciu o odzież noszoną przez mnichów Shaolin z Chin, ponieważ chciał dać Dragon Ballowi chiński powiew[5].

W początkowych etapach mangi, niektórzy czytelnicy komentowali, że Gokū był bardzo prosty, więc autor zmienił trochę jego wygląd i dodał postacie takie jak Muten Rōshi i Kuririn; oraz stworzył Światowy Turniej Sztuk Walki, aby nadać mandze bardziej bojowy styl. Jak powiedziano, że Gokū miał wygrać turniej, Toriyama sprawił, że przegrał dwa, choć chciał, żeby wygrał. [6].

Wygląd Edytuj

Gokū ma spiczaste, czarne włosy, których wygląd pozostaje taki sam przez całą serię, gdyż od momentu narodzin przedstawicielom jego rasy nie zmienia się kształt ani długość włosów[7]. Kiedy widz Dragon Balla poznaje Son Gokū nosi on niebieski strój, który otrzymał od dziadka. Od momentu ukończenia treningu w Szkole Żółwiego Pustelnika nosi on zazwyczaj typowe dla tej szkoły pomarańczowe gi, pod którym jest ciemnoniebieska koszula. Ów strój zwyczajowo zdobi japoński znak reprezentujący jego imię „悟”, tj. „go” z „孫悟空, son gokū” lub podpis jednego z jego mistrzów, np. „亀” (żółw), logo Żółwiego Pustelnika, „王” (król) połączony z „界” (świat), symbol Północnego Króla Światów. Znak występuje w dwóch miejscach, w małym kole na prawej piersi oraz w większym, na całych plecach ubrania. Po zakończeniu Sagi Freezera. Gokū nosi także ciemnoniebieskie frotki na rękach oraz takiego samego koloru buty przewiązane brązowawymi rzemieniami. Spodnie spina niebieskim pasem, który wiąże albo w sposób podobny do używanego w tradycyjnych japońskich sztukach walki (aikido, karate), albo tak, by nie było widać jego końców. W filmie Dragon Ball Z: Odrodzenie „F” (Saga Złotego Freezy) bohater otrzymuje od Whisa nowy strój, choć utrzymany w stylu dawnego. Pomarańczowe spodnie pozostają mniej więcej takie same, pomarańczowa kamizelka ulega wydłużeniu i sprawia wrażenie inaczej upiętej, znika niebieska koszula, frotki zostają zamienione na większe, buty uszyte są w innym stylu. Gi pozbawione jest również znaku na plecach, na prawej piersi widnieje jedynie podpis Whisa. Pod koniec Dragon Ball Z Gokū występuje w nowym gi koloru niebieskiego, które barwą w lekkim stopniu nawiązuje jego pierwszego stroju. Ma biały pas, pomarańczowe frotki, ciemnozielone spodnie i czarnego koloru buty, typowe obuwie kung-fu. Jako dziecko, miał ogon (ze względu na swoje pochodzenie) oraz nosił przy sobie magiczny kij. Pod gi, nie nosił żadnych podkoszulek i miał na sobie zwykłe buty.

Podczas serii Gokū miał na sobie również wiele innych ubrań. Zdarzyło mu się mieć na sobie stworzony przez Bulmę pancerz bojowy, w którym trenował będąc w Komnacie Ducha i Czasu. Gdy wrócił na Ziemię po walce z Freezerem, miał na sobie ubranie typowe dla mieszkańców planety Yardrat, na której przez pewien czas zamieszkiwał. Nosił też często zwykłe ubrania, tzn. dresy, garnitury czy smokingi.

Osobowość Edytuj

Gokū jest dobrotliwy, łagodny, ugodowy, ale potrafiący postawić na swoim. Saiyanin jest przyjaźnie nastawiony do świata i ludzi, kocha walkę i jedzenie, szanuje innych ludzi i potrafi opiekować się najbliższymi. Jest litościwy, nie krzywdzi nikogo, jeżeli sytuacja nie zagraża niczyjemu życiu. Potrafi być spokojny i opanowany, umie przebaczać, cechuje go często naiwna wręcz uczciwość. Dobry przyjaciel chroniący ludzi i świat, stara się nie narażać nikogo na niebezpieczeństwo. Gokū kocha swoją rodzinę i bardzo lubi przyjaciół, dla nich chce wygrać turniej, chociaż kocha walkę i czasem działa nieostrożnie, to jednak nigdy nie naraziłby ani bliskich ani obcych z premedytacją. Gokū chroni swoją rodzinę i przyjaciół.

Występ w filmach Edytuj

Son Goku (1) (DBS Broly)

Dragon Ball Super: Broly Edytuj

W czasie teraźniejszym Son Gokū i Vegeta toczą sparing. BulmaBraWhis i Piwus odpoczywają. Wszyscy znajdują się na wyspie w zachodniej stolicy. Beerusa denerwują hałasy walki Saiyan, i wydziera się na nich. Whis pyta Son Gokū czy chce zostań nowym bogiem zniszczenia, ponieważ cały czas chce być silniejszy, Son Gokū odpowiada, że motywują go silne osoby, które spotkał na turnieju mocy. Whis pyta oto samo Vegety, który odpowiada, że z powodu Frizera, ponieważ został wskrzeszony. Gokū powiedział, że bez niego by przegrali i że pomógł naszemu wszechświatowi. Vegeta odpowiada, że on tylko ratował własny tyłek i zaczyna wydzierać się na Son Gokū. W tym czasie Trunks dzwoni do Bulmy mówi jej, że ktoś ukradł smocze kule i smoczy radar z jej laboratorium. Nasi bohaterowie wywnioskowali, że to żołnierze z kosmicznej organizacji handlu, ponieważ nosi podobny pancerz bojowy. Bulma mówi, że Frizer ma posesje na punkcie smoczych kul. Zastanawiają się nad jego życzeniem, Vegeta mówi, że chce nieśmiertelności. Bulma mówi, że miała tylko 6 smoczych kul i pewnie szukają ostatniej. Ostatnia kula znajduje się na lodowym kontynencie, ponieważ jest tam bardzo zimno i Bulma postanowiła zebrać ją na końcu. Bulma pyta się czy ktoś ma ochotę lecieć. Piwus mówi, że woli się zdrzemną a Whis powiedział, że to może być interesujące. Beerus pyta się czy będzie tam coś dobrego na przekąskę, Bulma odpowiada, że nie bardzo. Piwus chce zostać, więc Bulma daje mu pod opiekę swoją córkę Brę, bo ktoś musi się nią opiekować. Następnie Son Gokū, Vegeta, Bulma i Whis lecą na lodowy kontynent. W trakcie lotu Gokū pyta Bulmę po co zbierała smocze kule, Bulma opowiada, że po to by się odmładzać o 5 lat. Whis pyta się jej, dlaczego o pięć lat a nie więcej. Bulma odpowiada, że chciałaby by więcej, ale mogą ją podejrzewać o to że miała operacje plastyczną, chce by to wyglądało naturalnie.

Son Goku (9) (DBS Broly)

Bulma, Son Gokū, Whis i Vegeta wylądowali na lodowym kontynencie. Ludzie Frizera uciekają, ale Vegeta zestrzelił ich statek kosmiczny, a Gokū prosi ich by oddali smocze kule. W tym czasie statek kosmiczny Frizera ląduje obok Saiyan. Wychodzą z niego żołnierze, Frizer, Paragus i Broli. Frizer zabiera smocze kule. Bulma krzyczy aby oddali jej Smocze kule. Freeza przedstawia Paragusa i Broliego. Paragus jest zezłoszczony na Vegete, ponieważ jego ojciec wysłał Brolly'ego na wygnanie, karze więc synowi ich atakować. Broli atakuje Vegetę. Gdy Broli chciał ponownie zaatakować Vegeta, Son Gokū wtrącił się powiedział mu by teraz walczył z nim. Brolly zwiększa siłę i objętość swoich mięśni i zaczynają walczyć. Son Gokū przemienienia się w Super Saiyanina i ponownie walczy. Potem przemienia się w Super Saiyanina Boga i używa Boskiej Więzi, która chwilowo unieruchamia Broliego. Son Gokū mówi mu aby przestał dodaje, że on również nie jest zły, ale jest Frizer i Paragus, mówi by ich nie słuchał. Broliego chwilowo oszalał i używa tej samej techniki co in na nim. Unieruchamia go i atakuje, ale Gokū go skontrował. Kikono i inni ludzie Feezy odlatują nad Ziemię. Broli zwiększa swoją siłę i ponownie atakuje Son Gokū, który broni się przed jego atakami. Broli bardzo mocno rani Son Gokū, który po ostatnim ciosie leży na śniegu. Piccolo wyczuwa energię Frizera i Broliego. Pyta się Sona co se tam dzieje, Gokū wyjaśnia sytuacje, a Piccolo mówi, że nie jest w stanie pomóc, Son Gokū mówi, by był w „pogotowiu”. Gokū denerwuje się się i przemienia się w Super Saiyanina Blue. Pojedynek między dwoma Saiyanami jest równy. Przechodzą w pod ziemia gdzie jest lawa, następnie wracają na lodowy teren. Broli używa potężnej techniki, która zniszczyła cały teren pokryty lodem na wulkaniczny teren. Broliego przepełnia furia i przemienia się w Super Saiyanina. Broli leci za Son Gokū, dołącza się Vegeta, który chce pokonać Broliego razem z Gokū. Sayanie przemieniają się w Super Saiyaninów Blue i atakują swojego przeciwnika, który się wybrania. Lecą w kierunku Frizera, którego zaczął atakować Broli, a Saiyanie teleportują się do Piccolo. Son Gokū proponuje Vegecie Fuzje, ale Vegeta nie chce wykonywać tańca potrzebnego do fuzji. Son Gokū przekonuje Vegetę, po tym jak wspomniał, że jego rodzina może zostać unicestwiona. Piccolo i Son Gokū prezentują Vegecie taniec potrzebny do fuzji. Vegeta i Son Gokū wykonali fuzje, ale zrobili to źle i muszą czekać 30 minut (by fuzja minęła). Kolejna próba się nie udała i muszą ponownie kolejne czekać 30 minut. Za trzecim razem udało im się. I nazwali tę fuzję Gogeta.

Son Goku (13) (DBS Broly)

Pod koniec filmu Son Gokū teleportował się na planetę Vampa. Cheelye go rozpoznała a Son Gokū ją bo użyła smoczych kul by sprawdzić tu Broliego. Cheelye i Lemo nie są zachwyceni jego obecnością i mówią do niego podniosłym głosem. Gokū powiedział, by się uspokoili. Potem dodaje, że ma coś dla nich co może im się tu przydać. Cheelye mu nie wierzy, więc Son Gokū otwiera pudełko z kapsułkami Hoi-Poi i wyrzuca jedną, w której był wyposażony dom. Dodał, że to prezent od Bulmy. Również daje im dwie fasolki Senzu. Cheelye pyta czego chce, Son odpowiada, że to nie tak. Nie chce by coś im się stało był pewny swojej siły, ale pojawił się Broli, który udowadnia jak bardzo się przeliczył. Dodaje, że może być nawet silniejszy niż Beerus. Broli uśmiecha się do Son Gokū, ponieważ mówi mu, że było by szkoda gdyby taki wspaniały wojownik zginął. Gokū się z nimi żegna, Lemo pyta czy nie ma statku kosmicznego i jak się tutaj przeniósł, Son Gokū odpowiada, że za pomocą teleportacji, jeżeli namierzy czyjąś moc. Cheelye mówi, ze nic z tego nie rozumie. Potem dodaje, że wciąż są jego wrogami, a nie przyjaciółmi. Son odpowiada, że to nie ważne i liczy na rewanżowy pojedynek któregoś dnia, może Broli będzie chciał by nauczyć go paru rzeczy. Po tych słowach Broli uśmiecha się a Cheelye mówi, że jest porąbany, ale dziękuje mu za wszystko. Son Gokū żegna się i mówi, że za niedługo tu wróci. Lemo odpowiada, że może ich by tu nie być. Son Gokū mówi, że i tak ich znajdzie jeżeli nie odlecą zbyt daleko. Cheelye na końcu pyta go o imię, Saiyanin odpowiada, że Son Gokū, albo Kakarotto i znika.

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. Daizenshuu 7
  3. Daizenshuu 7,Dragon Ball: Super Exciting Guide.
  4. Saga zbiegłego więźnia Galaktycznego Patrolu
  5. Daizenshuu 1
  6. Daizenshuu 2
  7. Nie licząc transformacji w Super Saiyanina oraz zarostu.