FANDOM

Smocze Kule (ドラゴンボールKan, DoragonbōruHep Jap są głównym artefaktem z serii Dragon Ball. Są to, krystaliczne kule o różnych rozmiarach i kolorach, które mają gwiazdy (od jednej do siedmiu). Indywidualnie nie mają mocy, ale zjednoczone mogą przywołać wielkiego smoka, który może spełnić (zwykle) jedno życzenie.

Działanie Edytuj

Kiedy wszystkie kule się spotykają zaczynają pulsować i jednocześnie emitują silne błyski (światło). Po wypowiedzeniu formuły przywołują smoka, który spełnia jedno lub więcej życzeń. To wywołanie powoduje, że niebo, gdzie są aktywowane zachmurza się i jest ciemne. Ich kolor jest zawsze krystalicznie pomarańczowy i są oznaczone wytłoczonymi gwiazdami w środku. Po spełnieniu życzenia stają się zwykłymi kamieniami na okres jednego roku (później z jednego roku okres pomniejsza się na 130 dni, dzięki Dendemu, który zwiększa życzenia z 1 do 3).

Znaczenie Edytuj

Smocze Kule są przyczyną, dla której główni bohaterowie spotykają się i rozpoczynają historię DB, pierwsza i trzecia saga skupia się na poszukiwaniu tych artefaktów. Później stają się obiektem pożądanym przez złoczyńców, takich jak: Piccolo Daimaō, Vegetę i Freezę, a ich obrona będzie misją bohaterów. Następnie Smocze Kule stają się narzędziem pomagającym w walce z innymi złoczyńcami, takimi jak: Majin Buu, Baby i Super Sztuczny Człowiek numer 17. Na końcu ich nadmierne użycie powodują przybycie ostatecznego przeciwnika w DBGT.

Rodzaje kul Edytuj

Ziemskie Smocze Kule Edytuj

Ziemskie Smocze Kule mają około 7,5 cm średnicy i przywołują smoka o imieniu Shenron. Zostały one stworzone przez Kamiego, a następnie odtworzone przez Dendego. Shenron może spełnić życzenie w ramach swoich możliwości. Nie może tworzyć miłości między różnymi osobami, powtarzać życzeń, które wcześniej spełnił, przewyższyć mocy swojego stwórcy. Legalne życzenia obejmują wieczną młodość, nieśmiertelność, przywrócenie spalonego lasu, a nawet unicestwionej planety.

Jednym z najczęstszych życzeń jest przywrócenie do życia zmarłej osoby, choć i w tym zakresie istnieje kilka ograniczeń. Na początek, jak powiedziano powyżej, smok nie spełni tego samego życzenia więcej niż jeden raz, co w efekcie zapewnia, że ​​nikt nie będzie mógł powrócić do życia więcej niż raz. Ponadto, nie mogą ożywić osoby, która umarła z przyczyn naturalnych. Chociaż ziemskie smocze kule mogą ożywić wielu martwych ludzi na raz, ożywić można tylko tych, którzy byli martwi przez rok lub krócej. Często jest to źle rozumiane przez fanów. Lecz nigdy nie jest to wyraźnie powiedziane w serii; wszystko co Kami kiedykolwiek powiedział to to, że tylko chęć wskrzeszenia wielu ludzi jest ograniczona do jednego roku. Rzeczywiście, to nieporozumienie zostało ostatecznie porzucone w Sadze o Złotego Freezy, kiedy potwór został przywrócony do życia, mimo że był bez wątpienia martwy przez ponad rok. Nie wiadomo, czy to ograniczenie nadal obowiązuje po ulepszeniu Shenrona przez Dendego. Osoba, która została przywrócona do życia pojawia się w miejscu, w którym zginęła. Po życzeniu kule rozlatują się na różne strony planety i stają się kamieniami.

Mroczne Smocze Kule Edytuj

Mroczne Smocze Kule to zestaw czarno-gwiazdkowych, ciemnoczerwonych Smoczych Kul utworzonych przez Dende: Xeno w Dragon Ball Heroes. Zebranie wszystkich siedmiu umożliwia przywołanie Mrocznego Shenrona, aby spełnił życzenie, ale Mroczne Smocze Kule są jeszcze trudniejsze do zebrania, ponieważ rozpraszają się w czasie i przestrzeni. Ponadto posiadają wyjątkową zdolność łączenia się ze złymi istotami w celu zwiększenia ich mocy. Aby usunąć Mroczną Smoczą Kulę ze swojego posiadacza, musi zostać pokonany w określonym czasie; jeśli nie zostaną usunięte na czas, kule spowodują, że posiadacz osiągnie Mroczną Ewolucję, która dodatkowo go wzmocni.

Nameczańskie Smocze Kule Edytuj

W przeciwieństwie do Ziemskich Smoczych Kul, Smocze Kule z planety Namek, są o wiele większe, przywołują innego smoka, Porungę, i mogą spełnić trzy życzenia. Mogą być używane raz w roku Nameczańskim, około 130 ziemskich dni.[2] Jednakże, Porunga jest początkowo zdolny do odrodzenia tylko jednej osoby na każde życzenie, podczas gdy Shrenron przywrócić wielu z powrotem do życia, nawet całej populacji planety, za jednym życzeniem. Godną uwagi przewagą Nameczańskich Smoczych Kul nad ziemskimi jest to, że mogą one ożywić osobę tyle razy, ile tylko się zechce. Ponadto tytułowe smocze kule nie rozpraszają się po całej planecie, gdy wypowiedzeniu życzeń.

Smocze Kule z czarnymi gwiazdkami Edytuj

Stworzone przez Super Piccolo. Pojawiły się w Dragon Ball GT. Nie wiadomo, jaką dokładnie mają moc. Przez nieopatrzne życzenie Pilafa zamieniły Son Gokū w dziecko. Gdy zbierze się wszystkie siedem, przywołany zostaje Czerwony Shenron. Jako jedyne po użyciu nie zostają na danej planecie, lecz odlatują w różne strony wszechświata. Gdy w ciągu roku kule nie powrócą na planetę, na której wypowiedziano ostatnie życzenie, ulega ona samozniszczeniu.

Super Smocze Kule Edytuj

Kule wielkości planet, jest ich siedem. Porozrzucane są pomiędzy Szóstym, a Siódmym Wszechświatem. O nie toczy się walka na turnieju Champy na bezimiennej planecie, pomiędzy przedstawicielami obu Wszechświatów. Według Zuno kule te zostały stworzone w roku 41 Kalendarza Boskiego przez Smoczego Boga Zalama. Mają kształt idealnej kuli o średnicy 37196, 2204 km. Gdy zbierze się je należy wypowiedzieć w języku smoków słowa: Przybądź, Smoczy Bogu i spełnij moje życzenia. Kule te nie mają ograniczeń co do rodzaju życzenia, jednakże działają tylko pomiędzy Szóstym i Siódmym Wszechświatem. Smok może spełnić tylko jedno życzenie.

Galeria Edytuj

PrzypisEdytuj

  1. Dragon Ball Xenoverse
  2. DBZ, odcinek 107