FANDOM

<onlyinclude> Planeta Ziemia (地球Kan, ChikyūHep Jap znajdująca się w Siódmym Wszechświecie błękitna planeta zamieszkała przez Ziemian. To na nią został wysłany Saiyanin o imieniu Kakarotto z rozkazem eksterminacji inteligentnych istot. Ziemia to najważniejsze ciało niebieskie w całym Dragon Ballu, na niej odbyło się najwięcej kluczowych walk, to tu dorastali prawie wszyscy główni bohaterowie.

Opis Edytuj

Ziemia jest oznaczona jako planeta 4032-Verde-877, znajdująca się na skraju Drogi Mlecznej na drugim końcu Galaktyki Północnej, stanowiącej część Siódmego Wszechświata. Jest to bardzo zaawansowana planeta w Galaktyce Północnej i znajduje się w strefie administracyjnej boga zniszczenia Beerusa. Wydarzenia na tej planecie są obserwowane przez Północnego Króla Światów i Bogów Światów. We wszechświecie Dragon Ball wszystkie planety są strzeżone przez bóstwo. W większości serii Kami jest bogiem ziemi, ale po fuzji z Piccolo to miejsce zajmuje Dende. Ponieważ Kami i Dende pochodzą z Namek, mają oni możliwość stworzenia siedmiu Smoczych Kul, aby każdy, kto je zdobędzie, mógł spełnić życzenie.

Ziemia jest bardzo zaawansowana technologicznie, o czym świadczą latające pojazdy, kapsułki Hoi-Poi oraz roboty. To niektóre z obiektów na tej planecie.

Politycznie na Ziemi istnieje monarchia konstytucyjna na całej planecie. Jest podzielona na 43 regiony, kierowane przez Króla Narodów. Istnieje również duża armia wojskowa, która broni planety w sytuacjach krytycznych.

Standardową walutą jest Zeni, która pojawia się jako nagroda dla zwycięzcy Światowego Turnieju Sztuk Walki, inna waluta, jen (oparty na oficjalnej walucie Japonii w prawdziwym świecie) jest używana we wschodnim regionie planety i jest warta To samo co Zeni.

Ziemia jest planetą z dużymi rezerwami eterycznego złota, nieodnawialnego materiału wykorzystywanego jako paliwo kopalne.

Ludzie byli ofiarami wielu ataków np. przez Cell' a czy Majina Bū. Ziemia została zniszczona trzykrotnie, pierwszy raz z powodu ataku Czystego Majina Bū, drugi raz przez Freezę, a trzeci raz przez Baby'ego (tylko w Dragon Ball GT).

Mieszkańcy Edytuj

  • Ziemianie: Jak sama nazwa wskazuje, grupa ta składa się z ludzi urodzonych na Ziemi. Niewielu ziemian, takich jak Kuririn i Yamcha, może korzystać z różnych ataków ki i ma imponującą szybkość oraz siłę. Inni, zwykli wojownicy, tacy jak Pan czy Mister Satan, osiągają granicę ludzkości i nie zdominowali energii.
    • Istoty antropomorficzne: żyły od początku Dragon Balla. Mają te same cechy, ale różnią się wyglądem fizycznym. Większość z nich pochodzi od zwierząt.
    • Kosmici: kosmici to żywe istoty, które żyją na Ziemi, ale należą do innych ras. Ogólnie są silniejsi niż zwykli ludzie i łatwiej opanowują techniki. Wyraźnym przykładem tej rasy jest Tenshinhan, który ma wielką siłę i z łatwością opanowuje techniki.
  • Saiyans: to rasa wojowników, która żyła, by podbijać planety i je sprzedawać. Pierwszym Saiyanem na Ziemi był Gokū, będąc dzieckiem. W dalszej części serii przybył Vegeta, który również zamieszkał na Ziemi.
  • Nameczanie: są istotami z planety Namek. Pierwszymi Nameczanami widzianymi w serii są Piccolo Daimaō, Kami i Piccolo.