FANDOM

Paragus (パラガスKan, ParagasuHep Jap jest ojcem Broliego oraz trzeciorzędnym antagonista filmu Dragon Ball Super: Broly.

WyglądEdytuj

Paragus w DBSBroli
Młody Paragus wygląda bardzo podobnie do swojego odpowiednika z filmu kinowego. Jest to wysoki i dobrze zbudowany Saiyanin. Jak większość Saiyan, ma czarne włosy skierowane w górę oraz czarne wąsy. W porównaniu do swojego odpowiednika, ma też jaśniejszą Nosi typową zbroję noszoną przez innych członków jego rasy wraz z białą peleryną przyczepioną do dużego kołnierza noszonego przez Saiyanina wokół szyi. Swój ogon trzyma okręcony dookoła pasa, podobnie jak inni wojownicy.

Jego wygląd zmienia się wiele lat później, kiedy zostaje odnaleziony wraz z synem na planecie Vampa. Wojownik stał się wyraźnie starszy, a jego włosy zmieniły kolor z czarnych na siwe. Pozą wąsami ma też brodę o tym samym kolorze. Na jego twarzy pojawiły się wyraźnie zmarszczki. Wojownik z nieznanych przyczyn stracił też lewe oko, na którym widoczna jest duża blizna rozciągająca się od czoła do policzka. Swoje stare ubranie zmienił na nowoczesną zbroję sił Frizera, białą z zielonymi ochraniaczami i naramiennikami wraz z długim jasnofioletowym płaszczem i ciemnofioletowymi rękawami. Na dłoniach nosi standardowe rękawice, noszone przez żołnierzy Frizera, a na pasie nosi duży pas, w którym trzyma pilot do kontrolowania szokowej obroży Broliego.

OsobowośćEdytuj

Paragus początkowo wydaje się kochać syna i przejmować jego losem, co widać kiedy osobiście poszedł spotkać Króla Vegetę, dowiedziawszy się o planowanym odesłaniu Broliego na niezamieszkałą i niebezpieczną planetę. Próbuje przekonać go do zmiany decyzji uciekając nawet do nazwania króla "zazdrosnym" o potencjał bojowy jego syna. Porzucił swoją ojczystą planetę by ratować syna i ukryć się z nim na jakiejś bardziej przyjaznej planecie. Usunął też synowi ogon bojąc się utraty kontroli w razie, gdyby ten zmienił się w Ōzaru. Z czasem wiedząc, że utknął na planecie, zaczął myśleć o zemście na królu i o swoim synu jako o narzędziu, które pozwoli mu tej zemsty dokonać. Podobnie jak odpowiednik, nie przejmuje się życiem innych co pokazał, kiedy bez skrupułów zabił Beetsa chcąc oszczędzić zapasy. Poza walką uczył też syna, w pewnym stopniu, kultury przypominając mu o dziękowaniu. Mimo wszystko zemsta jest dla niego najważniejsza i zniszczył pierwszą przyjaźń syna ze stworzeniem zamieszkującym planetę by te nie przeszkadzało mu w treningach. Pragnie też kontrolować syna nie pozwalając mu rozmawiać z obcymi, instalując mu obrożę szokową kontrolowaną za pomocą pilota oraz mówiąc Cheeley by ta trzymała się od Broliego z daleka, gdyż "nic o nich nie wie".

Podczas walki syna z Vegetą, którego po śmierci króla Paragus obrał na cel zemsty, zaczął się bać o los syna, przejmując się jego możliwą śmiercią i będąc przestraszonym utratą kontroli nad Brolim. Zaczął też myśleć, że król Vegeta miał rację uważając jego syna za zagrożenie dla wszystkich.

Paragus wydaje się też być dobrym nauczycielem, jako, że był w stanie dobrze nauczyć syna walki i kontroli energii.

BiografiaEdytuj

Paragus (1) (DBS Broly)

PrzeszłośćEdytuj

Paragus był lojalnym pułkownikiem wojskowym króla Vegety, dopóki nie został obnażony synem, który miał potencjał jeszcze większy niż syn króla Vegety. Król Vegeta stał się jednak zazdrosny o jego potencjał, więc wysłał Broliego na obcą planetę, a wściekły Paragus zdradził króla Vegetę i szukał jego syna, aby go uratować. Wraz z Beetsem Paragus szukał swojego syna na burzliwej planecie Vampa. Rozbił mu się statek kosmiczny i zobaczył jak potężne bestie tu żyją. Kiedy Paragus i Beets wreszcie znaleźli Broliego i próbowali opuścić planetę, zdali sobie sprawę, że statek był nie do naprawienia. Aby zachować zapasy żywności i utrzymać siebie oraz syna przy życiu zabija Beetsa.

Następnie poświęcił swój wysiłek na szkolenie Broliego. W pewnym momencie odstrzela Ba'owi ucho, bo nie lubił jak bestia była blisko jego syna. W pewnym momencie usunął też Broliemu ogon, ponieważ jego syn nie był w stanie się kontrolować, gdy przekształcał się w Ōzaru.

Debiut w filmachEdytuj

Dragon Ball Super: BrolyEdytuj

Paragus (4) (DBS Broly)
Paragus i jego syn zostali odnalezieni przez żołnierzy Friezera, którzy przywieźli ich do Imperatora w celu zwerbowania. Po spotkaniu z Frizerem przedstawia się wraz z synem, wyjaśniając, że kiedyś odciął mu ogon, ponieważ stracił kontrolę nad swoją siłą. Dodaje, że potrafi kontrolować moc Broliego, ponieważ posiada urządzenie elektryczne, które jest podłączane z obrożą jego syna. Po usłyszeniu o przetrwaniu syna króla Vegety, Paragus postanowił udać się z Frizerem na Ziemię, aby zemścić za wygnanie Broliego.

Wkrótce potem Broli zaczyna tracić kontrolę na stołówce w pokładzie statku przy konfrontacji z Daigenem. Paragus używa urządzenia, aby zatrzymać złość Broliego. Cheeley kradnie urządzenie z jego torby, a Paragus wyrusza zobaczyć się z Friezerem. Imperator wyjaśnia, że Paragus może zemscić się na Vegecie, ale on dla siebie bierze Son Gokū.

Po wylądowaniu na Ziemi, widzi dwóch Saiyanów. Zauważa podobieństwo Vegety do króla Vegety i przysięga mu, że zapłaci za grzechy swojego ojca. Zezwala Broliemu na atak. Jest szokowany widokiem transformacji Super Saiyanina i Super Saiyanina Boga. Kiedy większość myśli, że Vegeta zwyciężył pojedynek Paragus pada na kolana w rozpaczy. Rozkazuje synowi wrócić i zauważa, że nie posiada urządzenia do kontroli. Broli poddaje się swojej wściekłości i traci kontrolę.

Po dłużej walce Paragus zaczyna tracić zdrowy rozsądek na myśl, że Broli zostanie zabity i jego plany zemsty ulegną w gruzach zaczyna myśleć, że król Vegeta może miał rację co do Broliego. Paragus wyraża bezsilność na widok Super Saiyan Blue, gdy pokonuje Broliego w stanie gniewu. Został później zabity przez Frizera, a jego ciało wyparowało po atakach Broliego.

PrzypisyEdytuj