FANDOM

Leek (リークKan, RīkuHep Jap to czystej krwi Saiyanin pochodzący z Planety Vegeta we Wszechświecie 7. Jest członkiem Armii Saiyan oraz Drużyny Bardocka. Najpierw pojawia się jako postać drugoplanowa w Dragon Ball Minus, bonusowym rozdziale w mandze Jaco z Galaktycznego Patrolu, później debiutuje jako trzeciorzędna postać w Dragon Ball Super: Broly.

WyglądEdytuj

Leek (1) (DBS Broly)
Wysoki, szczupły i zbudowany mężczyzna. Ma czarne krótkie, proste włosy, opaloną skórę, czarne oczy, ciemnoniebieski uniform i pancerz bojowy. Także ma bliznę na głowie i zielony Skauter.

OsobowośćEdytuj

Jest przyjazny dla Bardocka i innych towarzyszy. Wydaję się być spokojny i miły, lecz zlekceważył teorię Bardocka, która mówiła o tym, że Frizer planuje unicestwić rasę Saiyan.

BiografiaEdytuj

Dragon Ball Minus i DBS: BrolyEdytuj

Leek (2) (DBS Broly)
Leek jest na misji z Bardockiem na nieznanej planecie zabijając nieznaną rasę obcych, jak informuje Bardock, Friezer nakazał wszystkim Saiyanom wrócić na Planetę Vegeta co skłoniło Bardocka do teorii o unicestwieniu Saiyan przez Frizera. Wracając do domu, Leek i Bardock rozmawiają o rozkazie Friezy wierząc, że on coś kombinuje. Leek zaprzecza, że Friezer zrobiłby wszystko i myśli, że może kazać Saiyanom wyruszyć na specjalną misję, choć i on staje się nieco podejrzliwy. Leek i Bardock zauważają statek kosmiczny Frizera i zastanawiają się, dlaczego jest tutaj. Leek śmieje się, że to nic wielkiego, ale śledztwo Bardocka w sprawie tego, co Friezer próbuje zrobić, staje się bardziej poważne. Leek i Bardock wrócić do domu i spotykają się z Taro, który informuje ich, że Friezer pytał ludzi o Legendarnym Super Saiyanie. Leek następnie umiera wraz z resztą rasa Saiyan, podczas gdy Frizer niszczy Planetę Vegetę.

Dragon Ball SuperEdytuj

The fate of Bardock squad

Według interpretacji Toyotarō, co mogło się stać z drużyną Bardocka podczas Dragon Ball Super: Broly. Leek kontaktuje się z Torą w sprawie rozkazu powrotu, jednak Tora i inni członkowie jego drużyny nie usłyszeli tego rozkazu. Zostają wtedy zabici przez Doriana i dwóch podwładnych.

TechnikiEdytuj

  • Fala Energii o pełnej mocy - Użytkownik zaczyna od naładowania kuli energetycznej w ręku (rękach). Następnie wyciąga swoją dłoń (dłonie) do przodu i wystrzeliwuje kulę energetyczną w postaci fali energetycznej na przeciwnika, zadając mu duże obrażenia.

TransformacjeEdytuj

ŌzaruEdytuj

Leek potrafi przemienić się w Ōzaru, ponieważ posiada ogon.

WyposażenieEdytuj

  • Skauter koloru zielonego - urządzenie służące do pomiaru poziomu bojowego oraz określania położenia przeciwnika.

PrzypisyEdytuj

  1. Dragon Ball Z: Samotna ostateczna walka – Ojciec Wojownika Z Kakarotta wyzywa Frizera, 1990
  2. Dragon Ball Super: Broly, 2018
  3. Zgodnie z tym, co Raditz mówi Gokū o zniszczeniu ich rodzinnej planety, ich rodzice zginęli wraz z nią.
  4. Według mowy przed śmiercią Vegety na Namk, wyjaśnia, że Frizer zabił rodziców Gokū.