FANDOM

Król Vegeta (ベジータ王Kan, Bejīta-ōHep Jap jest królem wszystkich Saiyan oraz ojcem Vegety IV i Tarble'a. Po zaanektowaniu jego ludu przez armię króla Korda nie miał innego wyboru, jak tylko zastawić wierność, ale nadal zachował władzę nad swoim ludem, co trwało do czasów Saiyanów pod władzą Frizera, aż tyran ich unicestwił.

WyglądEdytuj

Król Vegeta DBZ

Klasyczny wygląd Króla Vegety

Król Vegeta bardzo przypomina swojego najstarszego syna, Vegetę. Choć jest brodaty ma brązowe włosy i jest wyższy od swojego syna. Będąc częścią armii Frizera, Król Vegeta nosi typowy pancerz bojowy z drobnymi modyfikacjami, takimi jak czerwony herb rodziny królewskiej Vegeta po lewej stronie swojej zbroi. Nosi również niebiesko-czerwoną pelerynę, podobną do tej, którą nosił książę Vegeta w dzieciństwie. Król Vegeta nosi czarny kombinezon i ciemnoniebieskie buty.

W Dragon Ball Super: Broly, Król Vegeta pojawia się z lekką zmianą wyglądu i ma nowszy design. Jego twarz ma teraz zaznaczone kości policzkowe, a broda jest podcięta. Jego kolor włosów wydaje się być również ciemniejszym odcieniem brązu, ale inne prace przedstawiają jego kolor włosów jako czarny. Jego strój składa się z czarnej zbroi ze złotymi ochraniaczami na ramiona podtrzymującymi czerwoną pelerynę. W przeciwieństwie do oryginalnego projektu króla Vegety, nie posiada on herbu rodziny królewskiej Saiyan w lewej części piersi pancerza. Pod czerwoną peleryną i zbroją, którą nosi, ma ciemnoniebieski obcisły kombinezon, złoty naszyjnik z kilkoma niebieskimi kryształkami, parę czarnych bransolet przy nadgarstku, parę białych butów Armii Frizera oraz opadającą białą pelerynę z czerwonym paskiem na dole. Ogon ma owinięty na tułowiu.

OsobowośćEdytuj

Król Vegeta wydaje się być stoickim, równym i sprytnym człowiekiem, a także symbolem dumy Saiyan. Zarówno Król Światów Północy , jak i Doktor Liczczi opisują go jako człowieka o mózgu równym Tsufulianów.[4] Był on również bezwzględnym i bezlitosnym dowódcą wojskowym, który jawnie czerpał radość ze swoich przeciwników, to cechy, które chętnie przekazywał swojemu synowi. Chociaż jest on "królem", pogodził się z tym, że jego lud nie ma prawdziwej wolności pod rządami Frizera, ale nie dopuszcza do tego uczucia swojego ludu. Wykazał również nieco paranoiczną postawę, jak pokazano w Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka, kiedy dowiedział się, że nowo narodzony Saiyanin urodził się z nienormalnie wysokim poziomem mocy, skazał na egzekucję dziecka. Przytoczył, że stanie się wystarczająco wielkim wojownikiem, aby obalić rodzinę królewską i stanowić zagrożenie dla reszty Saiyan, pogląd, który ostatecznie był uzasadniony, gdyż Broli dorastał do niestabilności psychicznej i emocjonalnej, choć możliwe, że nakazanie przez króla Vegetę jego egzekucji mogło przyczynić się do niestabilności psychicznej Broliego w wyniku traumy z dzieciństwa, jaką było dźgnięcie nożem i skazanie na śmierć wraz z Paragusem.

W Dragon Ball Super: Broly król Vegeta pokazał zazdrosną stronę, gdy dowiedział się, że Broli urodził się z potencjałem znacznie większym niż jego własny syn. Co zmusiło go do wygnania młodego Saiyanina na planetę Vampa. Chociaż później okazało się, że jego działania były uzasadnione z powodu ogromnej mocy Broliego i niekontrolowanej natury. Co ciekawe król Vegeta w DBS nie jest tak bezwzględny jak w DBZ. aby podbić Vampa jako dziecko infiltracji, ale Parag zobaczył przez jego kłamstwo i król Vegeta wyjaśnił, że wierzy, iż Broli jest niebezpiecznym mutantem, którego moc może być zagrożeniem dla samej planety i armii. Jednak Paragus zdał sobie sprawę z prawdy, że król Vegeta był zazdrosny o moc Broliego, która jest większa niż moc księcia Vegety. Lecz decyzja króla Vegety o wygnaniu młodego Saiaynina była mądrzejszy niż egzekucja, ponieważ nieudana egzekucja w Broliego doprowadziła go do szaleństwa, podczas gdy wygnany Broli w zachował swoją świadomość i stał się łagodnym Saiyaninem o dobrym sercu. Dodatkowo, na krótko przed śmiercią Paragus zdał sobie sprawę, że król Vegeta miał rację co do zagrożenia, jakie stanowi moc swojego syna.

Debiut w filachEdytuj

Dragon Ball Super: BrolyEdytuj

Król Vegeta (3) (DBS Broly)

Kiedy Król Kord zdecydował się przejść na emeryturę i powierzyć swojemu synowi władzę, udał się na planetę Vegeta z całą swoją armią, aby to ogłosić. Król Vegeta niechętnie opuszcza swój tron, by powitać Króla Korda. Ten przedstawia go Frizerowi a Vegeta klęka przed nim. Później Vegeta III idzie zobaczyć swojego syna w inkubatorze. Król Vegeta jest zdumiony jego poziomem mocy i przysięga, że to jego syn pokona Frizera, jak również niecierpliwie czeka na to, by jego syn został królem Saiyan. Wychodząc, król Vegeta zauważa dziecko i z gniewem zastanawia się, co on tam robił. Naukowcy informują, że to dziecko jest synem Paragusa, i że jego poziom mocy jest niesamowicie wysoki. Król Vegeta postanawia wysłać Broliego na inną planetę zwaną Vampa. Paragus dowiaduje się o tym i idzie na spotkanie z Królem. Vegeta wyjaśnia swoje powody, ale Paragus nie akceptuje tego.

SiłaEdytuj

W mandze Frizer mówi Vegecie, że pokonałby jego ojca bez użycia transformacji. Daizenshuu 7 stwierdza, że król Vegeta był najsilniejszym Saiyanem w czasie ludobójstwa Saiyan. W jednym z wywiadów autor Akira Toriyama mówi, że podczas gdy prawie wszyscy Saiyanie byli niskiej klasy było też około 10 klasy średniej, a elita składała się tylko z króla Vegety i jego syna.[5] Dragon Ball GT Perfect Files twierdzą, że król Vegeta był genialnym strategiem walki, nawet wśród Saiyan.

TechnikiEdytuj

W formie podstawowejEdytuj

  • Latanie - Zdolność do latania z wykorzystaniem ki.
  • Ki Blast - Podstawowa forma ki blastów.
    • Orga Blaster - Król Vegeta biegnie do przeciwnika. Następnie bierze przeciwnika za głowę, i uderza go go kolanem w twarz. Ostatnia część tego ataku polega na tym, że król używa dużej fali energii. Król Vegeta używa tego ataku podczas inwazji na statek Frizera.
    • Execution Beam - Potężna fala energii. Król Vegeta kieruje tą technikę przeciwko jednemu z jego poddanych, który przychodzi do niego, aby zgłosić, że podbój planety Tazba będzie dłuższy niż się spodziewano.
  • Explosive Wave - Gwałtowny wyładunek energii, który niszczy teren wokół siebie. Król Vegeta używa tej techniki na nieznanej planecie przeciwko prymitywnemu ludowi.
  • Power Ball - Saiyańska technika do robienia sztucznego księżyca, aby wykorzystać go do przekształcenia się w wielką małpę.

W formie ŌzaruEdytuj

TransformacjeEdytuj

ŌzaruEdytuj

Król Vegeta jest w stanie przekształcić się w Ōzaru, gdyż posiada ogon. Transformacja ukazuje się w Dragon Ball GT czy w Dragon Ball Z: Plan zniszczenia Saiyan oraz w różnycg grach.

Debiut w grachEdytuj

PrzypisyEdytuj