FANDOM

Kapsułki Hoi-Poi (ホイポイカプセルKan, Hoipoi KapuseruHep Jap zostały one stworzone przez Dr Briefa z Capsule Corporation w celu ułatwienia transportu dużych przedmiotów, ponieważ nie można ich tak łatwo transportować pod względem masy czy wielkości.

Koncepcja i stworzenie Edytuj

Tongpoocapsules

Wczesna koncepcja kapsułek pokazana w jednym wydaniu The Adventures of Tongpoo

Koncepcja kapsułek została po raz pierwszy pokazana w jednym wydaniu Akiry Toriyamy The Adventures of Tongpoo, który był prekursorem serii Dragon Ball. Kapsułki w The Adventures of Tongpoo działają inaczej, są małymi przedmiotami przypominającymi pigułki, które trzeba ugotować w wodzie, aby je aktywować.

Podstawowe informacje Edytuj

Kapsułki są mniej więcej wielkości standardowej baterii, z jednej strony mają przycisk. Aby przywrócić przedmiot, który znajduje się w kapsułce, należy wcisnąć przycisk i kapsułkę wyrzucić w dalszą odległość, obiekt pojawia się z chmury dymu. Aby zmienić obiekt z powrotem w kapsułkę, trzeba nacisnąć przycisk w tym obiekcie. W Dragon Ballu przedmioty, które się w nich znajdowały sięgają od samolotów i poduszkowców, po domy, a nawet zgony i rośliny domowe. Jedyne rzeczy, których nigdy nie pokazano w kapsułkach, to ludzie.