FANDOM

Gokū Black (ゴクウブラックKan, Gokū BurakkuHep Jap – dusza Shinjanina Zamasu w ciele Saiyanina Son Gokū, czarny charakter, który przybył do wymiaru czasowego Trunksa z przyszłości; główny antagonista sagi Trunksa z przyszłości.

Wygląd Edytuj

Black cale cialo

Czarne włosy i oczy, fryzura jak u Gokū, ciemna cera, w lewym uchu kolczyk potara z wygrawerowanym w górnej części znakiem „時, toki” (pl. „czas”). Szary strój, na który składają się koszula, spodnie i jasno szary materiał, który jest przewiązany w pasie czerwonym paskiem. Na palcu prawej ręki nosi pierścień czasu.

Charakter Edytuj

Zły, zimny, bezwzględny, nie waha się atakować kobiet i dzieci, morduje Ziemian. Podobnie jak Gokū jest bardzo zafascynowany walką i nigdy jej sobie nie odmawia. Jest fanatykiem, który chce zniszczyć śmiertelników, którzy nie pasują do jego wizji świata. Pomimo podzielania poglądów Zamasu i niechęci do śmiertelników, posiada też pewne cechy Saiyan, mianowicie chce być najsilniejszy i stanowczo odrzuca pomysł Zamasu z przyszłości o nieśmiertelności, gdyż woli samodzielnie się wzmacniać.

Biografia Edytuj

Zamasu zabija Gowasu, kradnie mu kolczyki oraz pierścień czasu i używa Super smoczych kul za pomocą których zamienia się ciałami z Son Gokū.

Techniki Edytuj

  • Technika latania - umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki.
  • Kikōha - podstawowa technika broni energetycznej
  • Ultra wiązka kul energii - używał tej techniki przeciwko Trunksowi.
  • Czarna kula mocy - Black tworzy złotą kule energii z czarnym rdzeniem.
  • Czarne Kamehame-Ha - rodzaj Kamehame-Ha użyty przez Blacka.
  • Teleportacja - umiejętność pozwalająca na natychmiastowe przemieszczenie się w miejsce, gdzie znajduje się wybrana przez użytkownika osoba.
  • Wyczucie ki - umiejętność pozwalająca na wyczucie energii ki danej osoby
  • Kiai-Hō - pozwala odepchnąć przeciwnika za pomocą niewidzialnej siły.
  • Enerugi shūto - atak polega na skumulowaniu energii ki na swojej ręce, dzięki czemu użytkownik ma zamiast dłoni bardzo ostre ostrze.
  • Zenkai - zdolność Saiyan do powielania dwu-, trzykrotnie swojej siły, kiedy wyzdrowieją ze stanu bliskiego śmierci.
  • Bariera ki - technika polegająca na wytworzeniu wokół użytkownika pola siłowego.
  • Energetyczna kosa -  technika wymyślona przez Gokū Black podczas walki z Vegetą.

Formy i transformacje Edytuj

Super Saiyanin Edytuj

Gokū Black potrafi się przemienić w Super Saiyanina. Ale było to tylko pokazane w mandze. 

Super Saiyanin Rosé Edytuj

Poziom jest jedną z form Boskiego Super Saiyanina i ma sporo podobieństw do SSJB

Fuzje Edytuj

Scalony Zamasu Edytuj

To połączenie dwóch wcieleń Zamasu: Gokū Blacka i Zamasu z przyszłości. Postać, której ciało w jest w połowie shinjańskie, a w połowie saiyańskie.

Ciekawostki Edytuj

  • Black przyswoił sobie całą moc Gokū.
  • Black wygląda jak Gokū. Sam mówi o swoim ciele, jakby nie było jego pierwotną powłoką. Aparycje Blacka i Sona różnią się potarą w lewym uchu Blacka, jego ciemniejszą cerą oraz fioletowoczarną aurą. Noszą też zupełnie odmienne dōgi.
  • Mimo, iż zwyczajowo po japońsku zapisuje się imię tej postaci wyłącznie katakaną — ゴクウブラック, Gokū burakku (materiały promocyjne, oficjalne napisy w japońskiej telewizji) — podczas amerykańskiego Anime-Expo 2016 na stoisku Toei Animation zaprezentowana została wystawa grafik koncepcyjnych z serii DBS, gdzie pod fotografią Blacka widniał hybrydowy zapis w kanji oraz katakanie w odwrotnym szyku do pierwowzoru — ブラック悟空, Burakku Gokū. Jest to najprawdopodobniej błąd.
  • Black posiada część cech Gokū, mianowicie ekscytuje się silnymi przeciwnikami i chce być jak najsilniejszy. Ponadto w rozmowie z Zamasu stwierdził, że nie chce nieśmiertelności.
  • Black w mandze potrafi również przybrać formę SSJ, w anime jednak nigdy nie używa tej transformacji.