FANDOM

Góry Poazu (パオズ山Kan, Paozu YamaHep Jap to miejsce, gdzie Son Gokū był wychowywany przez dziadka Gohana. W tym miejscu zaczęła się historia Dragon Balla. Paozu znana jest głównie z różnych potworów zamieszkujących ten obszar, takich jak dinozaury.

Historia Edytuj

Jakiś czas po tym, gdy Son Gokū zabił przypadkowo swojego dziadka spotkał Bulmę. Duet razem opuszcza góry i wyrusza szukać smoczych kul. Kiedy Saiyanin staje się starszy zaręczył się z Chichi. Małżeństwo razem mieszka na terenie Poazu i wychowuje tu swoje potomstwo.

Debiut w grach Edytuj

Jest to pierwszy poziom w Dragon Ball: Shenron no Nazo na Nintendo Entertainment System. Znalezionymi tu wrogami są: małe zwierzęta, żołnierze i pterodaktyle. Bulma zostaje schwytana w części poziomu, więc celem jest dwukrotne pokonanie złodzieja niedźwiedzia.

W Dragon Ball: Advanced Adventure są przedstawiane jako pierwszy poziom ze złodziejem, a także pojawia się w serii Dragon Ball Z: The Legacy of Goku i Dragon Ball Online. W Dragon Ball Z: Budokai 3 i Dragon Ball Z: Infinite World Góra Paozu to etap zatytułowany Dom dziadka Gohana, który jest scenariuszem bitwy w Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 i jest odblokowywany poprzez życzenie Shenrona.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa gór pochodzi od Baozi - pierogów na parze.
  • Nazwa góry, w której Gokū mieszkał ze swoim dziadkiem, nigdy nie została nazwana w oryginalnej mandze, jest to ekskluzywna nazwa anime Toei Animation. Manga Dragon Ball Super zakończyłaby się wzmianką z tą nazwą. [1]

Galeria Edytuj