FANDOM

Ziemianin, cyborg. Brat Osiemnastki, szwagier Kurilina i wujek Marron. Ma nieznaną żonę i dzieci.

Osobowość Edytuj

Jest opanowany i spokojny. Reaguje w poważnych sytuacjach. Uwielbia walczyć w nierównych walkach, gdzie on jest silniejszą stroną. Lubił jezdzić samochodem. Kochający swoją rodzinę w tym swoją siostrę, której nie jest w stanie jej skrzywdzić i siostrzenicę- Marron, nawet pod wpływem Dr. Myū.

Wygląd Edytuj

Jest cyborgiem o przeciętnym wzroście. Ma czarne półdługie włosy i niebieskie oczy. Zazwyczaj chodzi w koszulach wciągniętymi w jeansowe spodnie. Stawia raczej na modę np. W Turnieju Mocy jego sojusznicy np. Goku czy Vegeta mieli stroje bojowe podczas gdy on walczył w codziennych ciuchach. Nawet jego siostra postawiła na strój treningowy.

Biografia Edytuj

Przed wydarzeniami Edytuj

Urodził się w roku 747. Miał na imię Lapis i wraz ze swoją siostrą blizniaczą byli przestępcami. Wkrótce Doktor Gero w celu zemsty na Son Goku, porwał ich i zamienił na cyborgi a ich siła znacznie wzrosła.

Dragon Ball Z Edytuj

Saga Androidów Edytuj

Zostaje uruchomiony przez Gero i zabija go na miejscu. osiemnastka niszczy pilot autodestrukcji i zabiera Androida 16. Lecą w poszukiwania Goku. Vegeta im zabrania tego i wyzywa ich na walkę. #18 przyjmuje propozycje. Cyborgi z łatwością pokonują Wojowników Z i lecą dalej.

Edytuj

Saga Cella Edytuj

Pod saga Cella niedoskonałego Edytuj

Przylatuje z #16 i #18 do Kame House i szukają w nim Goku. Piccolo wyzywa go na walkę. Pojedynek jest wyrównany. Przerwał im Cell, który wyjawia swoje plany. Cyborg walczy z Cellem, ale nie daje rady. Potwór zabija Piccolo. #16 ratuje Siedemnastkę. Nie boi się stwora i chcę z nim walczyć.Cell od tyłu atakuje go i wchłania.

Umiera w środku mutanta, którego zabił Gohan sjj2.

Saga Majin Buu Edytuj

Ukazuje się widzowi podczas powstrzymywania kłusowników na jego wyspie, którzy najprawdopodobniej chcieli upolować rzadkie zwierzę.

Dragon Ball Super Edytuj

Saga Przetrwania Wszechświata Edytuj

#17 pracuje na jako leśniczy i pilnuje zwierząt, szczególnie ostatniego żyjącego na Ziemi minotaura. Obezwładnia kłusowników chcących uśmiercić stwora dla jego cennych rogów. Kiedy zjawia się Gokū, razem pokonują kolejny oddział kłusowników. Cyborg prosi Saiyanina, by uważał na zwierzęta i nie zabijał ludzi. Po walce opowiada Gokū o żonie, trójce dzieci i swojej pracy. Kiedy Gokū informuje dawnego wroga o turnieju, #17 nie chce brać w nim udziału ani dla pieniędzy ani dla ochrony wszechświata. Gokū mówi Siedemnastce o nagrodzie w postaci super smoczych kul. Cyborg zgadza się wziąć udział w turnieju. Kiedy zjawiają się kosmiczni kłusownicy i porywają wszystkie zwierzęta z wyspy, obaj mężczyźni udają się na ich statek. Razem pokonują ochroniarzy i walczą z ich szefem. Szef grozi detonacją bomby, którą ma w ciele. Siedemnasty prosi Gokū, by zaopiekował się jego rodziną i wyspą i wyskakuje razem z przeciwnikiem przez okno statku w próżnię. Gokū, ratując przyjaciela, sam również wyskakuje na zewnątrz i za sprawą teleportacji zabiera obu walczących na planetę Kaiō. Okazuje się, że kosmita nie ma w ciele bomby, tylko zestaw fajerwerków. Gokū i #17 wracają na statek i uwalniają zwierzęta. Kłusowników oddają w ręce Jaco, który ścigał ich latami. #17 mówi Gokū, że poprosi smoka o luksusowy wycieczkowiec, którym chce popłynąć ze swoją rodziną w rejs po morzach i oceanach. Przylatują po niego Kurilín z #18 i Marron, mężczyzna rozmawia z Kurilínem i siostrą. Cyborg godzi się z nimi lecieć do domu Bulmy. Razem z innymi uczestnikami leci do Świata Nicości. Siedemnastka razem z Osiemnastką walczą z Żołnierzami Dumy, udaje im się wyrzucić za ring Kahserala. Potem pomagają Gokū w walce z pozostałymi żołnierzami. Wojownik udaremnia pierwszą próbę przemiany Briant de Château i jej koleżanek. Toppo wymusza na nim cierpliwość. Siedemnastka walczy z Sanką. Początkowo udaje słabego, by uśpić czujność przeciwniczki. Później wyrzuca ją za ring, jednak w ostatniej chwili Sankę ratuje Vikal. #17 wyrzuca za matę najpierw ją, potem Sankę. #17 walczy z Logi. Pomaga też Gokū w starciu z Le Briant. Ratuje Saiyanina i razem walczą z dziewczynami, dopóki do walki nie wtrąca się Jimizu, Yardratianin z Drugiego Wszechświata. #18 i #17 rozmawiają o walce Gokū i oddają mu swoją energię do Genki-Damy. #17 ratuje siostrę, którą atakuje Catopesra i pokonuje go. Siedemnastka zapobiega wypadnięciu siostry za ring podczas uwolnienia mocy Gokū i pomaga jej utrzymać równowagę. Opatruje nogę siostry, tak by mogła walczyć. Razem pojedynkują się z Le Briant i Logi. Kiedy atakuje go Sirloin, wojownik łatwo go obezwładnia i eliminuje Logi oraz pomaga siostrze walczyć z Le Briant. Następnie razem z Lazuli pomagają Gokū pokonać Zirloina, Rabanrę i Zarbuto z Drugiego Wszechświata. Wszyscy trzej zostają przez nich obezwładnieni, eliminuje ich Kamehame-Ha Gokū SSJB. Siedemnasty ponownie ratuje siostrę przed wypadnięciem i walczy z wojownikami z Trzeciego Wszechświata. Gokū ratuje go przed wypadnięciem. Wojownik słucha kroków Damona i atakuje go. Rozpoznaje jego rozmiar i nieumiejętność lotu i razem z Gokū, który nie pozwala przeciwnikowi skakać, wyrzucają wojownika za ring. #18 i #17 walczą z Koitsukaiem. Pokonują go przy pomocy kikōh. #17 walczy z Anirazą, przeciwnik wyrzuca go za ring, jednak zostaje ocalony przez #18, która poświęca się samemu wypadając. Cyborg rozstawia barierę, przenika przez atak energetyczny Anirazy i niszczy jego reaktor, dzięki czemu koledzy z drużyny Siódmego Wszechświata mogą go pokonać. #17 i Gohan walczą z Toppo. Cyborg ratuje kolegę przed atakiem przeciwnika. Ochrania się barierą. Siedemnasty chroni Gohana przed kolejnym atakiem przeciwnika, osłaniając barierą. Razem opracowują strategię przeciw Toppo. Siedemnasty unieruchamia przeciwnika, a Gohan ma wyrzucić go za ring Kamehame-Hą. W ostatniej chwili Toppo atakuje Siedemnastkę i zatrzymuje się tuż przed krawędzią ringu. Lapis zajmuje Toppo, by Gohan mógł pomóc Freezerowi. Cyborg atakuje Toppo. Wykorzystując fakt, że – z racji swojej cyborgizacji – nie traci ki, chce grać na czas do końca turnieju. Kiedy obaj atakują się wzajemnie, Freezer strzela Toppo w plecy, co pozwala Siedemnastce uzyskać przewagę i trafić przeciwnika. Kiedy Toppo przyjmuje postać hakaishina, #17 ratuje Freezera przed wypadnięciem i staje do walki z transformowanym oponentem. Toppo odbiera każdy jego atak oraz niszczy barierę ochronną cyborga. Siedemnastka walczy z Toppo, kiedy ten rzuca w niego energią, ratuje go Freezer i obaj walczą z Żołnierzem Dumy. Jiren uderza w nich swoja ki i obezwładnia obydwu.Po wypadnięciu Toppo, #17 wstaje z gruzów, widzi jak Jiren kumuluje ki. Siedemnastka, Gokū i Vegeta we trzech walczą z Jirenem. #17 udaje się go zranić znienacka i uratować Vegetę przed ciosem przeciwnika. Kiedy Saiyanie słabną, cyborg sam walczy z Jirenem. By dać im czas na odpoczynek, otacza ich barierą i wysadza się, chcąc rozproszyć atak Jirena. Przed atakiem cyborg opowiada o swoim życzeniu – rodzinnym rejsie statkiem, po czym poświęca się dla dobra wszystkich. Kiedy Gokū opada z sił, okazuje się, że Siedemnastka żyje, tylko upozorował autodestrukcję, by zmylić przeciwników. Wojownik wychodzi z ukrycia i staje do walki z Jirenem. Razem z Freezerem atakują Jirena. Kiedy kosmita odzyskuje siły, obezwładniają go. Gokū i Freezer wypadają za ring razem z Jirenem. Siedemnastka wygrywa, dostaje super smocze kule. Prosi Super Shén Lóng'a o odtworzenie wymazanych wszechświatów. Cyborg sam postanawia zadbać o rodzinę i pracę. Po walce wraca do domu.

Dragon Ball GT Edytuj

Saga Super #17 Edytuj

Pojawia się na limuzynie Trunksa. Cyborg atakuje go i karzę przekazać Goku, że ma zaproszenie do piekła. Tymczasem w piekle  Dr Gero i Dr Myū tworzą identyczny odpowiednik ziemskiego Siedemnastki, #17 z Piekła, który, po połączeniu ze swoim pierwowzorem, staje się Super #17. Zostaje zabity przez małego Son Goku.

Dragon Ball Heroes Edytuj

Sztuczny człowiek numer 17 staje w obronie Siódmego Wszechświata wraz z innymi, walcząc przeciwko wojownikom Obszaru Środka. Wspólnie z Piccolo walczą przeciwko Kaminowi i Oren. Skutecznie powstrzymują przeciwników, nawet po ich scaleniu w Kamiorena.

Edytuj