FANDOM

Chichi Edytuj

Chichi (jap. チチ [Chichi], pl. w anime Cziczi, Sziszi, pl. w mandze Chichi, fr. Chichi, ang. Chi-Chi) – Ziemianka, mistrzyni sztuk walki, córka olbrzyma Gyū Maō, żona głównego bohatera opowieści Son Gokū, jak również matka Son Gohana i Son Gotena, swatka Mistera Satana, bohatera Ziemi, teściowa Videl i babcia Pan.

Wygląd Edytuj

Chichi ma zgrabne, kobiece kształty, jasną cerę, czarne włosy oraz tego samego koloru oczy. Kobieta zmienia strój co każdą serię, jednak zawsze przypomina on chiński uniform mistrzyni sztuk walki.

Kiedy była dzieckiem nosiła błękitne bikini, różowe buty oraz rękawiczki tego samego koloru. Jej proste włosy były schowane pod różowym hełmem. Do jej stroju zaliczała się również zielona peleryna. Podczas Tenka-ichi Budōkai jej ubiór składa się z niebieskiego cheongsam (tradycyjny chiński strój dla kobiet), białych skarpetek oraz butów, nadgarstników oraz pasa koloru czerwonego. Włosy związane były w niskiego kucyka. W DBZ ma włosy spięte w koka na czubku głowy i ubrana jest w fioletowy lub różowy uniform złożony z tuniki, spodni i chusty na plecach oraz wysokich butów. Styl ten utrzymuje się przez całą serię, w filmie trzynastym Chichi nosi niebieski kostium, po pokonaniu Bū zakłada różową koszulę i brązowe spodnie na przyjęcie u Bulmy. Jej włosy są spięte w kok lub związane w kucyk. W DBS jej styl i fryzura nie ulegają zmianie. W DBGT ma półdługie włosy i różową chińską tunikę.

Osobowość Edytuj

Początkowo Chi-Chi została przedstawiona jako nieśmiała dziewczynka, która boi się walki. W przeciwieństwie do ojca ma ona dobre serce co można zauważyć, gdy leci na Koziołkującym obłoku.

Jej osobowość drastycznie się zmieniła, gdy dojrzała, wyszła za Gokū i miała z nim pierwszego syna. Stała się ona stereotypową, azjatycką matką dla której liczą się oceny i jest ona nadopiekuńcza nawet w stosunku do dojrzałego syna. Mimo to Chichi stara się jak najlepiej dla swoich synów, co tłumaczy nacisk na naukę oraz niechęć do walk. Jest ona również nerwowa i impulsywna co najlepiej można zauważyć, gdy ,,karze" swojego męża za jego głupie pomysły. Nie jest ona jednak obojętna w stosunku do niego- kocha ona swoją rodzinę i pragnie z nią spędzać jak najwięcej czasu, przez co nie potrafi się pogodzić z pogonią za siłą Gokū. Kobieta jest również troskliwa, co widać podczas, gdy opiekowała się mężem, który borykał się z wirusem serca. Kiedy okazało się, że mężczyzna żyje pobiegła się z nim spotkać. Chichi jest również osobą wymagająca co pokazuje, kiedy wymusza na Gokū wybór pracy. Chociaż nie przepada za walką, postanowiła ona trenować z Gotenem.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas swojego ślubu Chichi miała na sobie suknię ślubną swojej matki.
  • Nie przepada za Saiyanami (jest to związane ze zmianą koloru włosów co w Japonii jest uważane za przejaw przestępczości lub oznaką buntu).
  • Jej charakter jest podobny do tego, który mają Saiyanki
  • Jej hobby to praca na farmie.
  • W jednym z wywiadów Akira Toriyama powiedział, że gardzi Chichi.
  • Jej ulubiony środek transportu to traktor.
  • W jednym z rozdziałów mangi ma niebieskie włosy. [potrzebne źródło]
  • W jednym odcinku Chichi miała czerwoną aurę jak u Kaiō-kena