FANDOM

Cheeley (チライKan, ChiraiHep Jap jest byłą członkinią Armii Frizera.

WyglądEdytuj

Cheelai (1) (DBS Broly)
Jest humanoidem przypominającym człowieka, z krótkimi białymi włosami, cienkimi białymi brwiami, zieloną skórą i smukłą budową. Uznawana jest za bardzo atrakcyjną, bo spodobała się Deigenowi. Nosi biało-fioletowy strój, białe rękawiczki i biało-zielone buty z długimi fioletowymi skarpetkami. Jej oczy są fioletowe.

Po przeprowadzce do Planetę Vampa zachowuje swój fioletowy kombinezon, ale nosi też lawendową kurtkę z długimi rękawami.

OsobowośćEdytuj

Cheelye jest przestępczynią, która działa pod wpływem emocji, pomagając ludziom, nie myśląc o potencjalnych konsekwencjach.Pokazuje to, kiedy ukradła i zniszczyła pilot Paragusa i nie słuchając jego wyjaśnień. Jak pokazał jej wstępny dialog z Lemo, jest nieśmiała i opiniotwórcza. Ona i Lemo nawiązują przyjaźń z Brolim. Nie lubi Paragusa z powodu jego surowego traktowania syna. Teoretyzuje, że Broli nie lubi walczyć i że Paragus uważa go tylko za broń zemsty. Zauważyła, że sprawność Broliego w walce jest większa, niż sobie wyobrażała.

BiografiaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Cheelye nigdy nie widziała Frizera, słyszała tylko o nim plotki; po kradzieży statku kosmicznego Patrolu Galaktycznego, dołączyła do Armii Frizera, aby uciec od swoich prześladowców.

Dragon Ball SuperEdytuj

Saga BroliegoEdytuj

Cheelye pojawia się później w rozdziale "Manga Bonusowa 4" w sadze Więźnia Galaktycznego Patrolu, gdzie Broli jest krótko wspominany przez Gokū, gdy Merusowi i Jaco całą sytuację dotyczącą Broliego i walki z nim. W innym panelu retrospektywnym, Broli jest również widziany w swojej najsilniejszej formie, kiedy ma zostać unicestwiony przez Gogotę. Tylko, że został uratowany przez Cheelye i Lemo.

Debiut w filmachEdytuj

Dragon Ball Super: BrolyEdytuj

Cheelai i Lemo (1) (DBS Broly)
Cheely i Lemo podróżują w przestrzeni kosmicznej, aby znaleźć silnych wojowników dla Armii Frizera. Lemo pyta Cheelye dlaczego zdecydowała się dołączyć do sił Frizera i mówi mu, że to dlatego, że wcześniej została złapana na kradzieży statku kosmicznego Patrolu Galaktycznego, ale nikt nie ośmieliłby się jej dotknąć, gdy była w Armii Frizera. Cheelye pyta, czy Lemo kiedykolwiek widział Frizera, on odpowiada, że widział go tylko raz na stacji. Cheelye wspomina, że Frizer jest niski, a Lemo na nią krzyczy, mówiąc, że nigdy więcej nie może takiej rzeczy, jeśli chce żyć tak, bo imperator zabijał ludzi jeśli tak mówili.
Cheelai (2) (DBS Broly)
Statek odbiera sygnał o awarii z innego statku kosmicznego znajdującego się na planecie Vampa. Wkrótce duet zauważa Paragusa Cheelye używa swojego Skautera, aby odczytać jego poziom mocy. wynosił 4.200 jednostek. Kiedy Insekty z planety Vampa pojawią się nad ich statkiem kosmicznym, Broli atakuje, zabijając stwora jednym ciosem. Cheelye próbuje odczytać jego poziom mocy, ale stwierdza, że jest nieczytelny, duet staje się podekscytowany i natychmiast zabiera ojca i syna do Frizera. W drodze powrotnej, Broli ogląda jak Cheelye je batona. Kobieta postanawia się z nim podzielić.

Na pokładzie statku kosmicznego Frizera, Cheelye i Lemo otrzymują nagrodę, a następnie udają się do stołówki. Tam Cheelye zauważa, że Broli włożył nowe ubranie, ale zachował futro wokół talii, więc chce je zdjąć, Broli staje się zdenerwowany. Następnie kobieta wpada w kłotnie z Paragusem za sposób, w jaki wydaje się traktować swojego syna. A następnie niszczy urządzenie kontrolujące Broliego, które ukradła Paragusowi.

Cheelye i Lemo następnie udają się do innej części statku, gdzie siedzą i dzielą się swoim jedzeniem i wodą z Brolim i ostatecznie zaprzyjaźniają się z nim. Słyszą o historii Broliego z udziałem Ba i jego historii z ojcem.

Cheelai (5) (DBS Broly)
Po wylądowaniu na Ziemi, Cheelye i Lemo obserwują, jak Broli walczy zarówno z Vegetą, jak i Son Gokū. Kobieta wyrażaja swoje przerażenie i współczucie, że taka słodka osoba jak Broli została w taki sposób zmanipulowana przez ojca, który traktuje go jak jakiegoś niewolnika. Nie mogąc już dłużej patrzeć i wierząc, że Broli może zostać zabity, Lemo i Cheelye zbierają Smocze Kule i wychodzą na zewnątrz. Cheelye zmusza Kikono za użyciem broni, jak ich użyć. Po zobaczeniu Shenlonga, Cheelye prosi smoka, by odesłał Broliego na Vampę. Następnie ukradli statek kosmiczny i udali się na planetę, by zobaczyć Broliego.

Kilka dni później, gdy Cheelye mówi o obrzydliwym jedzeniu na planecie pojawia się Gokū z kapsułami zawierającymi zakwaterowanie i zapasy. Kobieta uważa, że to sztuczka oraz dodaje, że nie zaprzyjaźni się z nim, ale oddaje wdzięczność i dziękuje mu.

Debiut w grachEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Poprawna wymowa tego imienia wyrażona w MAFie to //ˈtʃiː.ləj/. Samogłoska /iː/ ma wydłużony iloczas, więc w języku angielskim jest ona dłuższa od polskiej /i/. w uproszczeniu, używając dźwięków języka polskiego, można wyrazić zapisem „czi-laj”, gdzie „czi” wymawiamy tak jak „czipsy”, a „laj” tak jak „lajkonik”, i tak też po polsku imię bohaterki należy czytać „czilaj”.