FANDOM

Bulma (ブルマKan, BurumaHep Jap jest bohaterką mangi Dragon Ball i anime Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball Super i Dragon Ball GT. Jest córką Profesora Briefa i jego żony Pantie, ma starszą siostrę Tights i wspaniałego przyjaciela Son Gokū, z którym rozpoczyna poszukiwania Smoczych Kul. W Dragon Ball Z Vegeta został jej mężem [1] i mieli razem dwojga dzieci, Trunksa i Brę.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Bulma jest postacią z większą liczbą zmian wyglądu, makijażu i między dwudziestoma odmianami fryzur potwierdzonymi w całej serii (licząc Dragon Ball GT), co jest niezwykłą cechą.

Jej włosy były pierwotnie niebieskie, a potem purpurowe, podczas gdy w klasycznym anime były turkusowe i stały się jasnoniebieskie od Dragon Ball Z: Orodzenie „F”. Jej oczy są jasnoniebieskie,a jej skóra jest jasna. Ma smukłą sylwetkę.

Kilka strojów Bulmy nosi naszywkę Capsule Corporation lub jej pisemne imię. W wieku szesnastu lat mierzyła 163 cm i ważyła 48 kg, a jako dorosłą mierzy 165 cm i waży 49 kg [2].

Osobowość Edytuj

Bulma ma wielką charyzmę, inteligencję bez równości i osobności, a także skupioną i zdeterminowaną osobowość. W przeciwieństwie do swoich zalet, jako wady, widzimy, że Bulma jest zalotna, lubi wydawać zamówienia i uwielbia chwalić się innym. Z drugiej strony, szczególnie w Dragon Ball Super, wykazuje pewną tendencję do manipulacji i szantażu w celu uzyskania osobistych przysług, zwłaszcza wobec Jaco, który często jest zmuszony do współpracy z jej sprawami. Od początku pokazywała swój ogromny potencjał intelektualny, a także wybuchowy charakter. Zarówno Gokū, jak i reszta postaci pierwszej części serii cierpiała z powodu gniewu młodej Bulmy; dzięki temu czynnikowi zdominowała samego księcia Saiyan Vegetę. Dzięki temu, że jest córką założyciela Capsule Corporation, Bulma ma do dyspozycji całą najnowocześniejszą technologię. Jest odpowiedzialna za tworzenie bardzo ważnych wynalazków dla tej serii. Jej najbardziej znaczącym wynalazkiem jest Smoczy Radar, a także możliwość dostosowania zaawansowanych technologii, takich jak Zbroja Bojowa Vegety, oraz naprawa wehikułu czasu (jej samej w przyszłości).

PrzypisEdytuj

  1. Początkowo Vegeta i Bulma żyli w wolnym związku, jednak pobrali się pomiędzy sagą Cell Game a sagą Great Saiyamana. Vegeta pierwszy raz mówi o Bulmie „per żona” w 278. odcinku serii Dragon Ball Z. Oburzony poczynaniami Gokū mówi: „Draniu, żeby ot tak czyjąś żonę… A może byś tak własną żonę… <Daj mu> fotki piersi Chichi…” (jap. 貴様、勝手に人の妻を…自分の妻のをやればいいんだろ…チチの乳の写真を…). W 31. odcinku DBS, kiedy Jaco wyraża zawód, że Bulma nie została jednak funkcjonariuszem Galaktycznego Patrolu, kobieta oznajmia koledze, że: „Takie życie też mogłoby być całkiem przyjemne, jednak jako żona Vegety i mama Trunksa spełniam się tu, gdzie jestem.” (jap. それも楽しい人生だったかもしれないわねぇ…でもベジタの妻で、トランクスのママ、今の所それで満足してる。).
  2. Weekly Shōnen Jump Issue: 1986 #37 (12 sierpnia 1986).