FANDOM

Broli (ブロリーKan, BurorīHep Jap jest jednym z niewielu czystej krwi Saiyaninem z planety Vegeta we Wszechświecie 7, jego ojciec to Paragus oraz jest znany jako Legendarny Super Saiyanin (伝説のサイヤ人 -> Densetsu no Saiya-jin) w swoim wszechświecie, istniejącym jako męski odpowiednik Kale.

Został wygnany w młodym wieku z rodzinnej planety z rozkazu króla Vegety, który wysłał młodego Saiyanina na planetę Vampa.

OpisEdytuj

Tworzenie i koncepcja Edytuj

Toriyama mimo, że zaprojektował Broliego nie pamiętał historii swoich trzech filmów, ponieważ w tym czasie nie był zbytnio zaangażowany w anime. Ze względu na ogromną popularność postaci nie tylko w Japonii, ale i na Zachodzie, montażysta Toriyamy zasugerował włączenie do filmu Broliego. Aby to zrobić, Toriyama ponownie obejrzał trzy pierwsze filmy z Brolim. Wziął pod uwagę oryginalne oblicze postaci, aby zadowolić swoich starych fanów, ale także uaktualnił je i dodał nowy obraz, aby połączyć go z historią Dragon Ball Super [3].

WyglądEdytuj

Broly dziecko
Jako młody chłopiec Broli był małym pospolitym Saiyaninem z ogonem, który nosił pancerz bojowy z ciemnoszarą barwą oraz elementami żółci. Zakończenie pancerza jest wykończone białą linią. Ma również elastyczne niebieskie szorty, białe rękawiczki i biało-żółte buty.

Jako dorosły mężczyzna jest Saiyaninem o ciemniejszej karnacji i dość umięśnionej budowie ciała oraz posiada pięć blizn na ciele: jedną na lewym policzku, drugą na łokciu lewego ramienia, trzecią w kształcie "X" na klatce piersiowej, czwartą małą na brzuchu i ostatnią w okolicach lewego ramienia. Jednak po całkowitym zakończeniu walki z Son Gokū, Vegetą i Gogetą, zyskuje dodatkową małą, zakrzywioną bliznę na bicepsie jego prawego ramienia w wyniku obrażeń.

Jak jego odpowiednik z DBZ ma długie, nieokiełznane czarne włosy z grzywką. Jednocześnie, podobnie jak ostatnie pokolenie Saiyaninów żyjących na Ziemi, w chwili obecnej nie posiada on typowego ogona dla swojej rasy, ponieważ został on kilkakrotnie wcześniej odcięty przez Paragusa z powodu niebezpieczeństwa, jakie stanowił.

Jego ubiór składa się z zielono-czarnego pancerza bojowego (Jojak nosił taki sam), fioletowych leggingsów, zielonej skóry z futrem oraz z butów zakrywające łydki. Nosi czarne opaski na rękach. Drugi strój składa się z rozdartych granatowych legginsów, tego samego futra i biało-żółtych botów. Nosi granatowe frotki.

OsobowośćEdytuj

Broli jest bardzo spokojną osobą. Broni te osoby, na których mu zależy i darzy je szacunkiem. Jest mało rozmowny, ponieważ ojciec nie nauczył go dobrych manier, zwrotów grzecznościowych czy innych tego typu rzeczy. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika z DBZ, nie jest sadystycznym psychopatą i walczy tylko wtedy, kiedy chce obronić ojca, przyjaciół, zmusza go do tego Saiyańska natura lub wpadnie w szał. Jest też osobą sentymentalną, ciągle nosząc na sobie odstrzelone ucho Ba i odmawiając ściągnięcia go. Potrafi docenić dobroć innych dziękując Cheelye za jedzenie oraz uśmiechając się, kiedy Gokū zaproponował odwiedziny i trening.

Jego spokojna natura ma jedną swoją mroczną stronę. Saiyanin słabo radzi sobie z kontrolą emocji i kiedy wpadnie w szał, potrafi bez opamiętania atakować swojego przeciwnika, nie ważne kto to jest. Kiedy Gokū i Vegeta teleportowali się z walki by użyć fuzji, Broli, nie wzruszony faktem ucieczki poprzednich przeciwników, rzucił się na Frizera. W tym stanie przestaje też słuchać swojego ojca. W momencie kiedy Frizer przestał być wyzwaniem, wojownik rzucił się na Whisa. Uspokaja się dopiero, kiedy górę bierze strach przed śmiercią, który pojawił się w wojowniku na widok znacznie potężniejszego Gogety. Gokū uważa, że Saiyanin może nauczyć się kontroli emocji, dlatego zaproponował mu trening po walce.

Ponieważ Paragus używał elektrycznej obroży do kontroli syna, Broli zaczyna bać się na widok pilota używanego przez ojca do aktywacji obroży. Kiedy Paragus go wyjmuje chcąc wyjaśnić działanie Frizerowi, Broli cofa się kilka kroków i próbuje ściągnąć obrożę.

Biografia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Broly (1) (DBS Broly)

Broli urodził się w roku 732 mniej więcej w tym samym czasie co książę Vegeta IV z poziomem mocy 10.000.[4] Mieszkał na Planecie Vegeta, aż został odesłany na planetę przygraniczną z rozkazu zazdrosnego/paranoidalnego króla Vegety III, który odrzucił fakt, że Broli miał większy potencjał niż jego syn. Podczas pobytu na tej planecie natknął się na olbrzymią istotę, którą nazwał Ba. Broli nieustannie sparingował z bestią, unikając jej ataków, aż w końcu zaprzyjaźnił się z nią poprzez te ciągłe interakcje. Niestety Paragus uznał tę relacje za przeszkodę w rozwoju syna i zastrzelił bestii ucho. To wydarzenie sprawiło, że Ba odszedł i nigdy więcej nie ufał Broliemu. Nosił odcięte ucho futerko, aby służyć jako pamiątka, że zawsze będzie razem z Ba.

Dragon Ball Super Edytuj

Extra Edition 4 (Dragon Ball Super manga) P

Broli ma zostać pokonany przez Gogetę w rozdziale "Extra Edition 4" Dragon Ball Super

Saga Broliego Edytuj

Na krótkiej stronie mangi jest przedstawiony obrazek z walką Broliego oraz Son Gokū i Vegetą na lodowym kontynencie.

Broli pojawia się później w rozdziale "Extra Edition 4" w sadze Więźnia Galaktycznego Patrolu, gdzie jest krótko wspominany przez Gokū, gdy Merusowi i Jaco całą sytuację dotyczącą Broliego i walki z nim. W innym panelu retrospektywnym, Broli jest również widziany w swojej najsilniejszej formie, kiedy ma zostać unicestwiony przez Gogotę. Tylko, że został uratowany przez Cheelye i Lemo.

Debiut w filmie Edytuj

Dragon Ball Super: Broly Edytuj

Król Vegeta zsyła malca na planetę Vampa, ponieważ obawia się, że ogromna moc Broliego z jaką się urodził, doprowadzi go w końcu do szaleństwa i przez to może być w przyszłości zagrożeniem nie tylko dla planety Vegeta ale i dla całego wszechświata. Paragus i Beets znaleźli małego Broliego, który wyszedł z rury. Paragus chwali syna, że udało mu się zabić insekty. Beets mówi, że jego poziom mocy wynosi 920, a Pargus dodaje, że nawet z takim poziomem mocy niemożliwe jest pokonanie tych insektów. Potem łapie Broliego, który się wierci i próbuje się wydostać, ale Paragus złapał go za ogon i powiedział, że musiał spojrzeć w księżyc i przemienił się w Ōzaru, więc dlatego pokonał insekty. 5 lat później mały Broli na planecie Vampa je żółtko z jajek insektów, a Paragus gdzieś nosi pozostałe jaja.

Broly (3) (DBS Broly)

Cheeley i Lemo znaleźli Paragusa na planecie Vampa za pomocą sygnału SOS. Pojawia się insekt Paragus woła Broliego, który pokonał insekta. Lemo zaprasza ich na statek kosmiczny, cieszy się bo Frizer będzie zachwycony. Na ich statku Cheeley poczęstowała Broliego batonem, który bardzo mu posmakował. Gdy dotarli na statek Frizer mówi do Beriblu aby przygotowała Saiyanom nowy ekwipunek, gdy będą się myć. Gdy Saiyanie się umyli dosiedli się do stolika Lemo i Cheeley, która ich zaprosiła. Gdy Cheeley dotyka skóry z Baha, którą nosi  Broli, ponieważ sugeruje mu aby się jej pozbyć, ten się na nią wydziera. Kobieta ponownie dotyka tę skórę ale już łagodniej. Broli chciał coś powiedzieć, ale Paragus mu przewał i powiedział, że przyszli tu zjeść a nie pogadać. Przychodzi Daigen i zagaduje do Cheeley, że jest jednym kombatantem chce aby z nim poszła, kobieta odmawia. Lemo mówi, że może się z nim napić, Daigen go odpycha i wciąż zagaduje do Cheeley. Wtedy wstaje Broli, Daigen uderza go pary razy, ale Saiyanin nawet nie drgnął. Broli denerwuje się i łapie go za ręce następnie go poddusza. Paragus przyciska przycisk w pilocie i naszyjnik Broliego razi go prądem. Cheeley jest oburzona zachowaniem Paragusa podbiega do niego i mówi mu prosto w twarz, że nie powinno się tak traktować syna dodała też, że nieodpowiednio go wychował. Gdy Paragus odpowiedział, Cheeley zabrała mu pilot. Beriblu przychodzi po Paragusa, ponieważ Frizer chce mu coś powiedzieć. Lemo krytykuje Paragusa tym, że nawet on ma lepszego ojca. Cheeley się uśmiecha się i na oczach Broliego i Lemo niszczy pilota. Cała trójka idzie do innego pomieszczenia, gdzie rozmawiają. Cheeley dziękuję Broli'emu, a Lemo pomaga mu w otwarciu termos z wodą, która bardzo mu posmakowała, ponieważ nigdy jej nie pił. Następnie Broli dotyka futra, które ma przywiązane do tułowia i mówi, że to jego przyjaciel Bā. Nazwał go Bā bo ciągle ryczał: ba, ba. Był strasznie agresywny, każdego dnia musi się bronić przed jego atakami. Aż pewnego dnia stali się najlepszymi przyjaciółmi. Paragus odstrzelił mu ucho, ponieważ Broli przestał trenować, od tego momentu nigdy się do niego nie zbliżył, a jego ucho jest częścią jego codziennego stroju. Lemo i Cheeley mówią, że jest dobrym człowiekiem. Pytają go czy on tak naprawdę nie lubi walczyć. Broli nie odpowiedział. Mówią mu, że ojciec zmusił go do treningu i spostrzega go jako broń, jest jego szansą na zemstę. Dodają, że nie musi się go słuchać, Broli odpowiada, że nie wolno mówić źle o rodzicach. W tym czasie żołnierze Frizera szukają ostatniej smoczej kuli, która spadła do przepaści, a Frizer tłumaczy Paragusowi swój plan. Nagle wbiega Kikono i mówi, że wszystkie smocze kule zostały zebrane. Cała armia rusza na Ziemię.

Broly (10) (DBS Broly)

Statek kosmiczny Frizera ląduje obok Saiyan. Wychodzą z niego żołnierze, Frizer, Paragus i Broli. Frizer zabiera smocze kule. Bulma krzyczy, aby oddali jej smocze kule. Frizer przedstawia Paragusa i Broliego. Paragus jest zezłoszczony na Vegetę, ponieważ przerzuca na niego winę za to jak jego ojciec zesłał ich na Vampę. Każe synowi zaatakować. Broli atakuje Vegetę. Pojedynek wydaje się być równy. Frizer tłumaczy, że Vegeta IV już brał udział w wielu bitwach, a Broli jeszcze w żadnej i dopiero się uczy. Vegeta przemienia się w Super Saiyanina i zyskuje przewagę nad Brolim, jednak jego moc cały czas rośnie i w końcu dorównuje, a nawet przewyższa potęgą SSJ Vegetę, choć sam pozostaje w bazowej formie. Następnie Vegeta przemienia się Boskiego w Super Saiyanina. Różnica siły jest zbyt duża, by Broli mógł choć trafić księcia Saiyan i ten niebawem silnym ciosem przyszpila go do lodowej góry. Frizer pyta się Paragusa, czy to wszelkie możliwości Broliego, Paragus odpowiada, że tak i Frizer postanawia wracać na statek kosmiczny. Broli coraz bardziej się denerwuje i znowu zaczyna tracić kontrolę nad sobą. Paragus każe wracać synowi, chce użyć pilota, by porazić go prądem, ale już nie posiada urządzenia (Cheeley jeszcze na statku kosmicznym zabrała Paragusowi pilota). Następnie Vegeta atakuje Broliego pociskiem ki, który wpada do wody. Tam Broli'emu ponownie skacze energia i przybiera on formę Ōzaru w ludzkiej postaci. Vegeta atakuje go w twarz, ale Broli nawet nie drgnął. Zdumiony Frizer pyta się co to, a Paragus odpowiada, że Broli pochłonął moc Ōzaru i zachował ją w ludzkiej postaci i nie potrafi się kontrolować. Gdy Broli chciał ponownie zaatakować Vegetę, Son Gokū wtrącił się powiedział mu by teraz walczył z nim. Broli zwiększa siłę i objętość swoich mięśni i zaczynają walczyć. Kakarotto początkowo używa bazowej formy, ale w końcu przemienienia się w Super Saiyanina. Jednak to Broli wciąż ma przewagę, więc Gokū przemienia się w Boskiego Super Saiyanina i używa Boskiej Więzi, którą unieruchamia Broliego. Gokū tłumaczy mu, że dotąd żył sobie spokojnie na Ziemi z przyjaciółmi i stwierdza, iż Broli nie jest zły, w przeciwieństwie do Frizera i Paragusa. Jednak Broliego coraz bardziej pochłania bitewny szał, a moc mu wzrasta na tyle, by uwolnić się z Boskiej Więzi i zwrócić ją przeciwko Kakarotto. Unieruchamia przeciwnika i atakuje, ale Gokū go skontrował. Broli coraz bardziej zwiększa swoją siłę i ponownie atakuje Son Gokū, który broni się przed jego atakami. Cheeley podziwia Broliego, ale Lemo mówi, że on naprawdę nie jest taki. Oskarżają o to jego ojca, Cheeley mówi, że jest całym swoim sercem z Brolim. Paragus panikuje, bo siła syna coraz bardziej wymyka się spod kontroli. Broli bardzo mocno turbuje Gokū, który po ostatnim ciosie leży na śniegu. Gokū wiedząc, że to nie żarty, zmienia się w Niebieskiego Super Saiyanina. Pojedynek między dwoma Saiyanami jest raczej równy, ale to Kakarotto zdaje się mieć przewagę. Przechodzą pod ziemię gdzie jest lawa, następnie wracają na lodowy teren. Broli używa Miażdżyciela Planet, który niszczy lodowy teren i zmienia na wulkaniczny. Paragus widząc jak jego syn stracił panowanie nad sobą stwierdza w końcu, że król Vegeta III miał raczej rację. Frizer widząc, iż Broli przegrywa z Gokū, pyta ponownie Paragusa, czy to wszystko na co stać jego syna. Paragus odpowiada twierdząco. Frizer więc zabija Paragusa, a następnie krzyczy do Broliego okłamując go, że ojca zabiła kula energii. Broliego przepełnia furia i przemienia się w Super Saiyanina. Gokū czując gwałtowny wzrost mocy przeciwnika, zaczyna się wycofywać, a Broli rusza za nim w pościg. Wtedy do walki wraca Vegeta. Książę Saiyan przemienia się w SSJB i razem z Kakarotto kontratakują, ale Broli ich odpiera. Nawet jak walczą razem, to Broli spycha ich do defensywy. Kiedy Kakarotto i Vegeta przelatują obok Frizera, Broli właśnie jego zaczyna atakować (w formie SSJ jest tak pochłonięty szałem, że nie odróżnia sprzymierzeńców od przeciwników).

Broly konta Frizer (2) (DBS Broly)

Broli walczy ze Złotym Frizerem, z którym wygrywa. Potem uwagę Broliego zwraca na siebie Whis i Saiyanin zaczyna atakować Anioła, który bawi się z nim wykonując jedynie uniki. W tym czasie Gokū i Vegeta próbowali dokonać fuzji, która w końcu się udała i narodził się nowy wojownik - Gogeta, który od razu po scaleniu wraca na pole walki i bierze się za Broliego. Rozpoczynają pojedynek. Gogeta początkowo ucieka przed Brolim, a następnie zmienia się w Super Saiyanina i ma nad nim zdecydowaną przewagę. Saiyanie w pewnym momencie zaatakowali się promieniami ki, których zderzenie przeniosło walczących do innego wymiaru. Tam Broli dalej przegrywa z Gogetą, lecz nagle uwalnia swoją pełną moc i staje się Legendarnym Super Saiyaninem. Wtedy inicjatywę na moment przejmuje Broli, ale Gogeta odpowiada transformacją w SSJB i odzyskuje szalę zwycięstwa. Po chwili walczący wracają na Ziemię. Saiyanie walczą na skalistym pustkowiu. Cheeley i Lemo w tym czasie biorą smocze kule i chcą przywołać Shenrona, by uratować Broliego, który w tym czasie coraz bardziej ulega zdecydowanie potężniejszemu Gogecie. Kikono wezwał Shenrona za przymuszeniem Cheeley. Gogeta używa Full-Force Kamehame-Ha, aby ostatecznie zniszczyć Broliego, który pod wpływem przerażenia odzyskuje panowanie nad sobą (w oczach wracają mu tęczówki). Jednak Cheeley wypowiedziała życzenie, by przenieść Broliego z powrotem na Vampę, który trafił tam na moment przed tym jak miał go trafić atak Gogety. Tuż po przenosinach wrócił do swojej normalnej formy, a wkrótce dołączyli do niego Cheeley i Lemo.

Broly (25) (DBS Broly)

Son Gokū teleportował się na tę planetę. Cheeley go rozpoznała a Son Gokū ją bo użyła smoczych kul by sprawdzić tu Broliego. Cheeley i Lemo nie są zachwyceni jego obecnością i mówią do niego podniosłym głosem. Gokū powiedział, by się uspokoili. Potem dodaje, że ma coś dla nich co może im się tu przydać. Cheeley mu nie wierzy, więc Son Gokū otwiera pudełko z kapsułkami Hoi-Poi i wyrzuca jedną, w której był wyposażony dom. Dodał, że to prezent od Bulmy. Również daje im dwie fasolki Senzu. Cheeley pyta czego chce, Son odpowiada, że to nie tak. Nie chce by coś im się stało był pewny swojej siły, ale pojawił się Broli, który udowadnia jak bardzo się przeliczył. Dodaje, że może być nawet silniejszy niż Beerus. Broli uśmiecha się do Son Gokū, ponieważ mówi mu, że było by szkoda gdyby taki wspaniały wojownik zginął. Gokū się z nimi żegna, Lemo pyta czy nie ma statku kosmicznego i jak się tutaj przeniósł, Son Gokū odpowiada, że za pomocą teleportacji, jeżeli namierzy czyjąś moc. Cheeley mówi, ze nic z tego nie rozumie. Potem dodaje, że wciąż są jego wrogami, a nie przyjaciółmi. Son odpowiada, że to nie ważne i liczy na rewanżowy pojedynek któregoś dnia, może Broli będzie chciał by nauczyć go paru rzeczy. Po tych słowach Broli uśmiecha się a Cheeley mówi, że jest porąbany, ale dziękuje mu za wszystko. Son Gokū żegna się i mówi, że za niedługo tu wróci. Lemo odpowiada, że może ich by tu nie być. Son Gokū mówi, że i tak ich znajdzie jeżeli nie odlecą zbyt daleko. Cheeley na końcu pyta go o imię, Saiyanin odpowiada, że Son Gokū lub Kakarotto i znika.

Siła Edytuj

Broli jest jednym z najpotężniejszych śmiertelnych wojowników w multiświecie, a także jednym z najsilniejszych we Wszechświecie 7. Jest prawdziwym naturalnym cudem w walce, urodzonym z genetyki legendarnych genów Super Saiyanina i zdolności transformacyjnych.

Wykazał się wyjątkowo ogromnym potencjałem już od najmłodszych lat, o czym przekonał się Król Vegeta podczas analizy poziomu mocy Broliego. Jego poziom pobił każdy znany rekord, znacznie przewyższając nawet wyniki księcia Vegety. Podczas gdy jego poziom mocy wahał się różnie, to najniższy poziom mocy wynosił 920, a najwyższy 10.000, co było bardzo wysokie nawet jak na wyjątkowe standardy noworodków z królewskiej rodziny. Z tego powodu Król Vegeta, obawiając się niestabilnej natury mocy Brolego i potencjalnego niebezpieczeństwa doprowadzenia go pewnego dnia do szaleństwa, wygnał malca, aby nie był zagrożeniem zarówno dla Planety Vegeta, jak i dla wszechświata.

W dorosłym życiu jego poziom mocy był nieczytelny w Skauterach. Choć przez całe życie był agresywnie szkolony przez ojca, początkowo nie posiadał żadnych faktycznych umiejętności bojowych wykraczających poza podstawowe ataki i wzorce walki ze względu na swoją izolację i brak potężnych wrogów do walki; dlatego też ma surowy, prosty styl walki, polegając bardziej na swojej czystej brutalnej sile poprzez dzikie uderzenia, stompy i zmagania. Jednak pod presją wystarczająco silnego przeciwnika, jego talent i saiyańskie cechy sprawiają, że Broli zaczyna się rozwijać. Instynktownie dostosowuje się do przeciwnika, aby szybko doskonalić swoje umiejętności bojowe i taktykę walki, powielając technikę przeciwnika, a nawet rośnie w surowej sile w przyspieszonym tempie. Jego cechy Saiyanina i surowa moc zadziwiają nawet takich jak Frizer, który po wydarzeniach na Ziemi posunął się tak daleko, że rozważał sprzymierzenie się z Brolim, mimo że nienawidził Saiyaninów

Może on generować pociski ki bez potrzeby uczenia postaw. Strzela ki z ciała czy ust, co czyni go bardziej nieprzewidywalnym i niebezpiecznym.

Wypowiedzi przewodników i autorów

W artykule dla Dragon Ball Super: Broly, Akiry Toriyama (jako Robotoriyama), opisał Broliego jako niesamowicie silnego Saiyanina, jak również "tego wszechmogącego Saiyanina". W innej części artykułu wspomina się również, że ze względu na swoją popularność na całym świecie, mówi się nawet, że jest on najpotężniejszą postacią Dragon Ball.[5]

Broli jest najsilniejszym wrogiem Gokū. Jego niszczycielska moc wydaje się również być większa niż Boga Zniszczenia.[6]

Broli staje się silniejszy, im więcej walczy.[7]

Broly urodził się z siłą 10.000.[8]

Techniki Edytuj

  • Latanie - Latanie - Zdolność do latania z wykorzystaniem ki.
  • Ki Blast - Podstawowa forma ki blastów.
  • Zenkai - Cecha genetyczna, która nieustannie pozwala Saiyanowi zwiększać potęgę i ogólną wydajność przeciwko przeciwnościom losu, albo przez wyzdrowienie z wielkich kontuzji, czy przez wytrzymanie potężnej walki. Zenkai Broliego jest znacznie bardziej zaawansowany w porównaniu z normalnymi Saiyaninami, ponieważ Vegeta zauważa, że Broli bardzo szybko się rozwija i rośnie na sile.
  • Mimicry - Technika polegająca na kopiowaniu ataku przeciwnika. Broli skopiował God Bind Kakrotta.
  • Dashing Punch - Broli atakuje przeciwnika, pędząc na niego z dużą prędkością, aby zadać mu cios.
  • Eraser Cannon - Najpierw Broly ładuje zieloną energię z otoczenia swojego ciała i gromadzi ją w swojej dłoni, tworząc jasnozieloną sferę energetyczną. Następnie macha ręką do przodu i wystrzeliwuje atak na przeciwnika, zadając mu duże obrażenia. Potrafi też wystrzelić ten atak z klatki piersiowej.
    • Omega Blaster - Najsilniejsza wariacja Eraser Cannon stworzona przez jego alternatywnego odpowiednika. Jest używana w Xenoverse 2, gdzie jest to Ultimate Attack Broliego
    • Wrathful Charge - Broli szarżuje na swojego przeciwnika i uderza go z bliska w klatkę piersiową pociskiem energii.
  • Eraser Blow - Broli przelatuje obok przeciwnika z Eraser CAnnoną w dłoni, którą zbliża do żołądka przeciwnika. Następnie detonuje pocisk.
  • Blaster Meteor- Po pierwsze, użytkownik tworzy wokół swojego ciała tarczę energetyczną. Następnie rozkłada ręce na boki i wyzwala wiele potężnych fal energii.
  • Gigantic Breath - Najpierw Broli otwiera usta i ładuje zieloną kulę energetyczną. Następnie wystrzeliwuje z ust kulę energetyczną w postaci fali energetycznej na przeciwnika.
  • Miażdżyciel Planet - Broli podnosi ręce do góry i ładuje swoją energię, tworząc dużą sferę energetyczną. Następnie rzuca kule na przeciwnika, zadając mu ogromne obrażenia.
  • Gigantic Full Blast - Technika zbliżona do Fali Energii
  • Tarcza energetyczna - Technika używana do generowania tarczy energetycznej wokół użytkownika, aby chronić go przed atakami.

Formy i transformacje Edytuj

Broli DBS Ozaru

Ōzaru Edytuj

Patrząc w pełnię księżyca Broli może przekształcić się w wielką małpę. Jego siła drastycznie rośnie i traci całkowitą kontrolę nad sobą. Po raz pierwszy użył tej formy, kiedy wylądował na Vampa. Traci jednak dostęp do tej formy, ponieważ Paragus usunął mu ogon, gdy był już dorosły.

Broly (11) (DBS Broly)

Stan gniewuEdytuj

Broli zdołał osiągnąć niespotykaną wcześniej formę, która pozwala mu zwiększać drastycznie poziom ki w normalnej postaci. Konkretnie udało mu się okiełznać moc Ōzaru w ludzkiej postaci, dzięki czemu zyskuje na sile, nie tracąc jednocześnie szybkości. Kiedy używa tej mocy, jego oczy stają się żółte, a włosy unoszą się jak przy przemianie w SSJ, lecz pozostają czarne. W pełnej mocy, ta forma jest silniejsza niż Super Saiyanin Bóg, ale słabsza niż Super Saiyanin Blue. Ta postać miała dwie fazy - kiedy walczył z Vegetą SSJG, dostał jedynie żółtych oczu i otaczała go zielona aura, ale fryzurę i muskulaturę zachował taką jak w normalnej formie. Z kolei przed walką z Kakarotto jego muskulatura zdecydowanie wzrosła, czym zniszczył rażący go prądem naszyjnik, natomiast włosy podniosły się jak przy przemianie w SSJ, ale pozostały czarne.

Super Saiyanin Edytuj

Broly (17) (DBS Broly)

Broli podczas walki na Ziemi osiągnął poziom Super Saiyanina, a stało się to, gdy zobaczył martwego Paragusa. W tej formie Broli posiada blond włosy oraz niewielki wzrost masy mięśniowej względem stanu gniewu. Nie posiada urządzenia kontrolującego (naszyjnika). Ta forma okazuje się być silniejsza od Niebieskiego Super Saiyanina czy Złotego Frizera. Oprócz wysokiego poziomu energii, SSJ Broliego jest specyficzny z powodu nieposiadania tęczówek, a aura jest zielona.

Broly (19) (DBS Broly)

Super Saiyanin o pełnej mocy Edytuj

Jego kolor włosów zmienia się wtedy na zielony i ma ogromny przyrost masy mięśniowej oraz poziomu ki. W tej formie Broiy zapewne jest silniejszy nawet od Beerusa, co pod koniec filmu stwierdził Gokū. Dużo osób porównuje tę formę do LSSJ, lecz jest to forma nieoficjalna, którą posiada jego alternatywny odpowiednik.

Debiut w grachEdytuj

PrzypisyEdytuj