FANDOM

Bardock (バーダックKan, BādakkuHep Jap należy do Armii Saiyan, która znajduje się pod dowództwem króla Vegety i jest dowódcą swojej drużyny. Jest mężem Gine i ojcem Kakarotta oraz Raditza.

Pierwotnie, w jednym ze swoich podbojów otrzymał cios od wojownika z planety Kanassa, który pozwolił mu zobaczyć przyszłość, a wraz z nią odkryć złe plany Frizera po tym, jak był świadkiem śmierci jego drużyny z rąk Doriana. Zbuntował się przeciwko złemu cesarzowi i w samotny sposób rozpoczął walkę, próbując zmienić bieg losu swojej rasy. Jednak w Dragon Ball Minus: Los pisany dziecku, bez powodu kazano mu wrócić na swoją rodzinną planetę i coś podejrzewa. Po przybyciu, staje się podejrzliwy wobec możliwych złych planów cesarza, więc wysyła Kakarotta, który ma 3 lata, na odległą planetę. W obydwu wersjach ponosi klęskę (śmierć).

WyglądEdytuj

Bardock Artwork

Jak zauważają Raditz i Frizer, Bardock jest uderzająco podobny do Son Gokū. Jest wysokim mężczyzną o muskularnej budowie z czarnymi włosami. Jego włosy są stojące, z trzema grzywkami zwisającymi z prawej strony jego czoła i dwoma zwisającymi z lewej. Jego włosy stoją również z przodu z pięcioma kolcami i czterema z tyłu. W przeciwieństwie do młodszego syna, ma opalony kolor skóry, a jego oczy są bardziej wyraziste i surowsze, podobnie jak jego starszy syn. Prawdopodobnie jego najbardziej charakterystyczną cechą jest długa, gruba, szorstka blizna spływająca po lewym policzku. Jak większość Saiyan we Wszechświecie 7 ma długi, rozciągliwy ogon z brązowym futrem, które na ogół utrzymuje się wokół talii, przypominający pas. Nosi ciemnoniebiesko-zielony pancerz bojowy, ciemnoniebieskie spodnie, długie czerwone opaski na nogach, zielony Skauter na lewym oku oraz czarno-zielone buty. Później Bardock przyjmuje przesiąkniętą krwią opaskę Tory i zakłada ją na głowę.

W Dragon Ball Minus: Los pisany dziecku nosi beżowy pancerz bojowy z ochraniaczami na ramiona i butami, niebieskie opaski zamiast czerwonych. Blizna na jego policzku jest gładsza i ma kształt x. Ma również dodatkową cienką bliznę biegnącą poziomo przez prawy biceps. Jego ogon jest również bardziej luźno owinięty wokół bioder.

Bardock(Nakutsuru)

W oryginalnym projekcie postaci Katsuyoshi Nakatsuru, Bardock miał dłuższą bliznę, jego włosy były bardziej kolczaste (podobne do włosów Vegety), jego pancerz bojowy miał jaśniejszy odcień zieleni, miał trzy lub cztery klapy w talii i nie nosił kombinezonu z długimi nogawkami, który miał w finalnym projekcie Akiry Toriyama dla odcinka specjalnego w roku 1990.

Autor komentuje również, że wszystko, co naprawdę zrobił, to wziął od Gokū i dał mu brutalną przewagę nad rasą wojowników oraz ubrał go w pancerz bojowy dostarczony przez Armię Frizera[3].

OsobowośćEdytuj

Jak większość Saiyan z Wszechświata 7, jest nieco zarozumiały, uwielbia walczyć i będzie zabijał z zimną krwią. Ale w porównaniu z zimnymi i prostymi myślami swojej rasy, Bardock posiada również spokojny osąd i pewną miarę człowieczeństwa. Ze względu na to, że ratuje swoich towarzyszy, co jest rzadkością w przypadku Saiyan, jest on bardzo uwielbiany przez część wojowników niskiej klasy[4]. Ma wielkie poczucie dumy i niezależności, ponieważ podczas gdy większość Saiyan została oswojona przez Frizera i jego armię, nawet przez króla Vegetę, Bardock jest jedynym, który utrzymuje coś z ich czystej natury i wykazał chęć rzucenia wyzwania Frizerowi[5].

Jak pokazano w Dragon Ball Z: Samotna ostateczna walka – Ojciec Wojownika Z Kakarotta wyzywa Frizera, ma on bardzo jasny pogląd na życie. Choć chwalony przez innych jako genialny, Bardock odrzuca takie komplementy wierząc, że jest po prostu doświadczony we walkach. Jego lojalność i współczucie dla swoich przyjaciół i sojuszników zostało okazane tak głęboko, że opłakiwał ich śmierć i ślubował pomścić ich, szczególnie Torę, którego otwarcie postrzegał jako swojego najlepszego przyjaciela. Wraz z tym, próbuje również ostrzec innych Saiyan, że Frizer przybywa, aby zniszczyć Planetę Vegetę, i mimo że nie słuchają, nadal ryzykuje życiem, aby uratować ich wszystkich. Ma wyluzowaną i nieustraszoną osobowość, o czym świadczy fakt, że bierze na siebie odpowiedzialność w konfrontacji z samym Frizerem. Jest bardzo zdolnym taktykiem w walce, potrafiącym dostrzec sytuację i odpowiednio z nią postępować, o czym świadczy jego umiejętność wyprzedzania ludzi Friezera. Później, w Dragon Ball: Episode of Bardock, Bardock utrzymuje swoją towarzyskość, mówi swoje imię Berry zaraz po tym, jak chłopak poprosił go. Ale on również pokazuje trochę uporu, kiedy Berry oferuje mu koszyk z jedzeniem, a on zaprzecza, mimo że jest głodny. Ale wkrótce Bardock zaczyna akceptować wytrwałość Berry i staje się bardziej uczuciowy z dzieckiem. Kiedy Plantianie podziękował Bardockowi za pokonanie Chilleda, Bardock odpowiada z uśmiechem.

W Dragon Ball Minus: Los pisany dziecku i Dragon Ball Super: Broly, osobowość Bardocka ma pewne wyraźne różnice. Choć wciąż jest żołnierzem Saiyan z surowym i prostym podejściem do rzeczy, był bardziej towarzyski, ponieważ po przybyciu do jego ojczystej planety witał serdecznie innych Saiyan. Okazał wielką troskę i współczucie dla swoich własnych dzieci co, jak mówi, wynika z delikatności, z jaką Gine go obejmuje. Dowiedziawszy się o narastającym strachu Friezera przed legendarnym Super Saiyaninie, Bardock szybko wymyślił plan, aby uratować Kakarotta wysyłając go na inną planetę, aby mógł żyć. Bardock pokazuje również kilka heroicznych cech, jak również, gdy Friezer uruchamia swoją Supernova, aby zniszczyć Planete Vegeta. Bardock leci, aby zatrzymać go, przedzierając się przez żołnierzy Frizera, a następnie rzuca falę energii, aby uratować swoją rasę od zagłady.

BiografiaEdytuj

Dragon Ball Minus/ Dragon Ball Super: BrolyEdytuj

Bardock i Leek walczą z Obcymi na innej planecie, gdy otrzymują wiadomość od swoich Zwiadowców nakazującą wszystkim Saiyanom powrót na Planetę Vegeta. Oboje wracają na planetę, zauważając statek kosmiczny Frizera unoszący się na orbicie nad ich planetą. Bardock uważa, że Frizer musi mieć ukryty cel. Po powrocie na Planetę Vegetę Bardock dowiaduje się od Taro, że ludzie Friezy pytali o legendarnego Super Saiyanina.

Bardock (3) (DBS Broly)
Bardock wraca do domu, aby zobaczyć się z Gine i pyta, czy ich syn, Kakarotto, jest nadal w swoim inkubatorze. Gine mówi, że jest, ale minęły już trzy lata, więc wkrótce zostanie uwolniony. Bardock dowiaduje się również, że Raditz jest z księciem Vegetą. Saiyanin wyjaśnia Gine w sprawie tego, co się dzieje i zapewnia ją, że wszystko będzie w porządku, bo ma plan. Jego planem jest wysłać Kakarotta poza swoją planetę na planetę zwaną Ziemią, którą już wcześniej bo populacja jest w większości spokojna i każdy może nie stanowić zagrożenia dla syna. A jeśli będzie się się mylił, po prostu przyleci na Ziemię i zdobędą Kakarotta. Bardock wywnioskował, że Kakarot byłby bezpieczniejszy, gdyby nie uciekli z nim, ponieważ ich poziomy mocy mogłyby zostać wykryte przez Skautery. Później w nocy, Bardock kradnie Kosmiczną Kulę, a on i Gine wysłają Kakarotta na Ziemię, również postanawiając poinformować Raditza o tym. Bardock kładzie rękę na oknie kuli, a jego syn ze strony wewnętrznej. Saiyanin mówi swojemu synowi, aby był silny oraz odważny i uśmiecha się do niego jak Kakarotto odlatuje w bezpieczne miejsce. Miesiąc po tym Frizer leci w górę nad Planet Vegeta i rzuca w nią swoją Supernova. Bardock próbuje to wysadzić, ale jego atak jest przytłoczony i jest zdezintegrowany.

PrzypisyEdytuj